NewsShowMax
Popularne

Showmax zniknie z Polski! Wspominamy platformę VoD

Afrykański serwis VoD – Showmax – z końcem stycznia zniknie z polskiego rynku. Decyzja została podjęta po zmianie strategii firmy Naspers.

Koncern Naspers, do którego należy polski oddział Showmaxa, zmienia strategię firmy. Wiąże się to z rezygnacją z rynku wideo w internecie. Platforma Showmax będzie działała jeszcze do końca stycznia 2019 roku. Serwis VoD oferowany jest w Polsce, jako w jedynym kraju, zaraz po macierzystej siedziby w północnoafrykańskim kraju.

Showmax zniknie z Polski. Czy wróci z nowym właścicielem?

Jak udało się ustalić redakcji VODnews.pl, firma Naspers zamierza sprzedać swoje udziały wchodząc na giełdę w Johannesburgu. Oczywiście to wcale nie daje nadziei na powrót platformy w naszym kraju. Ale także nic nie stoi na przeszkodzie, aby nowy udziałowiec postanowił kontynuować to, co przez dwa lata firma zrealizowała w naszym kraju.

W ostatnim czasie mieliśmy okazję poznać wyniki finansowe Naspers, która dobrą passę zawdzięczała m.in. platformie Showmax. Pomimo dobrych wyników, koncern zdecydowała się na zmianę strategii rozwoju w przyszłych latach, rezygnując z usług wideo online.

Showmax zadebiutował w Polsce prawie dwa lata temu

Wejście północnoafrykańskiej platformy do Polski zbiegł się w czasie wejścia innego globalnego dostawcy wideo online – Netfliksa. Dla naszych użytkowników, ten czas był właśnie początkiem rozwoju wideo na życzenie w kraju. Showmax od samego początku budował świadomość lokalnego dostawcy, oferując widzom przede wszystkim polskie produkcje oraz oryginalne treści.

Jako jedni z pierwszych serwisów, poinformowaliśmy czytelników o wejściu Showmaxa do Polski. Jeszcze w styczniu 2017 roku wskazaliśmy, że polski oddział poszukuje agencji mediowej. Stanowisko dyrektora generalnego objął Maciej Sojka, który wraz z zespołem zaprosił po raz pierwszy dziennikarzy na spotkanie inauguracyjne otwarcie nowej platformy VoD. Showmax oficjalnie wszedł do rodzimego podwórka 15 lutego ub.r.

Firma na fali popularności serialu „Ucho Prezesa” postanowiła wesprzeć projekt i nakręcić kolejne odcinki, które pierwotnie były udostępniane tylko na platformie Showmax. Serwis VoD oferuje dostęp do polskich i zagranicznych produkcji w cenie 19,90 zł, gdzie na tamte czasy był jednym z najtańszych platform oferujących model subskrypcyjny w sektorze wideo w internecie.

Showmax podczas debiutu ruszył z szeroko krojoną kampanią promocyjną. Twarzą reklamy został brytyjski aktor Ewan McGregor. Artysta wcielił się w główną rolę etiudy „Czerwony punkt” będący jednocześnie formą reklamy i zachęty do aktywacji subskrypcji na platformie.

Produkcje lokalne i oryginalne siłą napędową Showmaxa

Na wspomnianym już spotkaniu z dziennikarzami, Maciej Sojka ogłosił, że w bibliotece VoD znajdą się przede wszystkim lokalne treści. Firma zamierzała produkować własne, oryginalne treści – co ostatecznie zrobiła.

W czasie niespełna dwóch lat, Showmax wyprodukował kilka etiud promujących swój serwis. Poza wymienionym już „Czerwonym punktem”, pojawił się także materiał zatytułowany „Ksiądz” z udziałem Arkadiusza Jakubika. W sierpniu ub.r. subskrybenci mogli obejrzeć kolejną etiudę pt. „Zacisze”. W roli głównych zobaczyliśmy Iwonę Wszołkównę i Piotra Cyrwusa.

Polski oddział serwisu VoD, na swoim koncie ma zrealizowany także program rozrywkowy nadawany na żywo. Mowa oczywiście o SNL Polska. Największą popularność przyniósł jednak pierwszy polski serial Shomaxa pt. „Rojst”. Produkcję promowano za pomocą teledysku do piosenki „Wszystko czego dziś chcę” w wykonaniu Moniki Brodki. Jeszcze w tym miesiącu, za kilka dni zadebiutuje film „Plagi Breslau”, który został nakręcony przez Patryka Vegę tylko na potrzeby serwisu VoD.

Firma współpracowała z polskimi stwórcami filmowymi, głównie z Patrykiem Vegą i Wojciechem Smarzowskim. Pierwszy z nich miał w planach zrealizowanie serialu o politykach. Z kolei Smarzowskiemu marzyła się swojska „Gra o tron”. Na platformie pojawiały się także dodatkowe odcinki kinowych produkcji Vegi, takie jak „Botoks” czy „Kobiety mafii”.

Showmax zaangażował się także w produkcję „Kler”, który miał zadebiutować na platformie zaraz po zejściu z kinowych ekranów. Jak informowaliśmy niedawno, serwis VoD miał pracować nad kolejnym serialem o polskim dresiarzu mającym skrzydła. W ten sposób chciał zostać superbohaterem.

Zagraniczne produkcje zaraz po emisji w USA

Platforma VoD udostępniała także świeże odcinki seriali „Fargo” i „Opowieść podręcznej” zaraz po emisji w Stanach Zjednoczonych. W bibliotece znaleźć można było także inne, ciekawe produkcje zagraniczne. Mowa m.in. o serii produkcji pod szyldem Marvela, w tym także Agenci TARCZY.

Showmax ściśle współpracował z partnerami, takimi jak Lays, inPost, Play, T-Mobile czy Vectra. Dzięki współpracy z innymi podmiotami, mógł dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jednak najciekawsza i największa współpraca okazała się z operatorem telekomunikacyjnym Play, gdzie klienci mogli uzyskać dostęp do biblioteki VoD przez rok za darmo.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: