Duży formatNewsPanel bocznyPolecamTylko na VODnews.pl

Tradycyjna telewizja wchodzi w erę internetowej rozrywki

Widzowie nie rezygnują ze sztywnej ramówki telewizyjnej, ale częściej zmieniają sposób oglądania. Twórcy treści wideo dostrzegają nowe trendy i wchodzą na rynek internetowy.

Wyszukiwane słowa „telewizja online” niegdyś kojarzyły się z pirackimi serwisami. Trend wyszukiwań w dalszym ciągu rośnie, jednak nie dotyczy już tylko nielegalnych transmisji online. Od 2008 roku śledzimy wzrost zainteresowania telewizją przez internet. Jedenaście lat temu mogliśmy odczuć początki rewolucji, bo to właśnie wtedy powstała IPLA – internetowa telewizja z produkcjami Polsatu. Z roku na rok, według Google Trends, rośnie liczba wyszukiwań tego typu określeń. Jednak w dzisiejszym ujęciu, użytkownicy coraz chętniej zainteresowani są tradycyjną telewizją, z biblioteką VOD i z dedykowanymi transmisjami czy funkcjami. Operatorzy satelitarni i kablowi zauważają nowe możliwości i nie wahają się wprowadzać w życie nowoczesną dystrybucję.

IPLA jako dodatkowy ekran dla meczów Mistrzostw Europy w 2008 roku

Serwis ipla.tv rozpoczął nadawanie od czerwca 2008 roku, przy okazji piłkarskich meczów Euro. Wówczas platforma służyła do oglądania wybranych spotkań, także tych, które nie były emitowane w telewizji. Dostępny czat służył użytkownikom do dzielenia się emocjami podczas transmitowanych meczów. To było pierwotne przeznaczenie IPLI, która potem przekształciła się znaną dziś telewizję internetową.

Właściciel IPLI przejął serwis ElevenSports.pl. Co to oznacza? >>

IPLA dała początek rozwoju tego typu usług na naszym rynku. Wkrótce powstał największy konkurent Player, by stać się dziś alternatywą również dla klientów nc+. Rosnące zainteresowanie serwisami VOD spowodowało, że niemal każdy nadawca chce mieć swoją internetową bibliotekę. Na naszym podwórku, poza wspomnianymi już platformami, oglądamy także na TVP VOD, VOD.pl, Cineman czy wybrane kanały na YouTube od dystrybutorów filmowych. Na salonach pojawiły się również globalne podmioty, takie jak Netflix, HBO GO, Prime Video, Chili, a także niedziałający już na naszym rynku Showmax. W planach pojawiają się nowe aplikacje, takie jak Apple+, Disney+ czy usługi HBO MAX.

Przejdź do dalszej części artykułu wybierając poniżej następną stronę.

1 2 3 4 5Następna strona
Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: