Francuscy nadawcy telewizyjni France Télévisions, M6 i TF1 łączą siły, by zaoferować wspólną platformę VOD. Obawa przed netflipolizmem?
Choć stacje telewizyjne otwarcie mówią o wyjściu na przeciw oczekiwaniom widzów, to prawda może być z goła inna. Telewidzowie, zwłaszcza młodsi, coraz chętniej zamieniają linearny sposób oglądania TV na rzecz serwisów VOD czy materiałów udostępnianych w modelu tzw. catch-up TV. Jest to także skłon w stronę rosnącego udziału zagranicznych przedmiotów, takich jak HBO GO czy właśnie Netflix.
Tradycyjna telewizja nie powinna walczyć z Netfliksem >>
Publiczni nadawcy boją się netflipolizmu?
Francuskie media, to kolejni nadawcy łączący wspólne siły, by móc sprostać oczekiwaniom użytkowników i móc zawalczyć o kawałek tortu z globalnymi podmiotami, takimi jak HBO GO czy Netflix, a w Polsce chociażby Showmax czy Amazon Prime Video.
Na łamach naszego serwisu VODnews.pl pisaliśmy o krokach podjętych przez stacje niemieckie czy brytyjskie. Tym samym, najwięksi brytyjscy nadawcy łączą siły, by walczyć nie tylko z Netfliksem, ale także z Amazonem, który także dominuje wśród platform streamingowych na tamtejszym rynku. Stacje telewizyjne BBC, Channel 4 oraz ITV stworzą wspólny serwis sVOD (dostęp do wszystkich treści za subskrypcję). Mowa o platformie Freeview dostępnej już dla brytyjskich subskrybentów. Z kolei w dziesięciu krajach europejskich, w których dostępna jest stacja RTL (m.in Niemcy, Holandia, Austria) będzie oferowany serwis VoD z w tym samym modelu subskrypcyjnym co Netflix. Obecnie RTL zakupił platformę Videoland i oferuje kontent darmowy z reklamami. To ma się zmienić, a dokładniej ma powstać alternatywna metoda dostępu do materiałów wideo. Jak informują przedstawiciele, w ramach strategii „Total Video”, firma chce wybić się na rynkach i mieć znaczący udział. Tak jest już np. w Holandii, gdzie aplikacja Videoland jest ofertą drugiego wyboru.
Również z powodu rosnącego udziału użytkowników przez Netfliksa, wybrani dystrybutorzy treści postanowili połączyć siły i stworzyć globalny serwis. Mowa o serwisach VOD Wuaki (Europa), ShowTime (Japonia) oraz Viki (USA). Przewagą konkurencyjną dla Rakuten.tv są licencje pozyskiwane przez różnych dystrybutorów z trzech różnych regionów świata. Więcej na ten temat pisaliśmy pod TYM adresem.
France Télévisions, M6 i TF1 tworzą Salto, wspólną platformę VOD
Salto to projekt największych grup medialnych we Francji. Platforma ma oferować dostęp do treści z każdej kategorii, w tym news, rozrywka czy sport. W serwisie nie zabraknie również filmów, francuskich seriali czy też amerykańskich produkcji. Salto nie wyklucza, że główny nacisk będzie kierowany w stronę europejskich produkcji. W bibliotece znajdą się także ekskluzywne materiały, niedostępne nigdzie indziej. Nie zabraknie również kanałów LIVE, a jest ich prawie 50 w portfolio tych nadawców.
Przedstawiciele firm poinformowali media, że wspólny projekt jest odpowiedzią na to, co i w jaki sposób chcą oglądać francuscy widzowie. Oczekują oni wysokiej jakości produkcji, możliwość oglądania nielinearnego i łatwej obsługi konsumowania treści.
- Grupa France Television – jest to największa stacja telewizyjna we Francji, oferująca także platformę france.tv. Udział tej grupy na rynku wynosi 28,3%.
- Grupa M6 – jedna z najstarszych grup medialnych, która oprócz telewizji, zajmuje się także produkcją, zakupem treśc, digitalem i kinem oraz wydarzeniami muzycznymi.
- Grupa TF1 – międzynarodowy dystrybutor treści, oferuje także kanały bezpłatne oraz satelitarne. Swoje materiały VOD udostępnia na różnych platformach z wideo na życzenie.