News World

Salto, czyli francuski projekt nadawców TV w walce z Netfliksem

Francuscy nadawcy telewizyjni France Télévisions, M6 i TF1 łączą siły, by zaoferować wspólną platformę VOD. Obawa przed netflipolizmem?

Choć stacje telewizyjne otwarcie mówią o wyjściu na przeciw oczekiwaniom widzów, to prawda może być z goła inna. Telewidzowie, zwłaszcza młodsi, coraz chętniej zamieniają linearny sposób oglądania TV na rzecz serwisów VOD czy materiałów udostępnianych w modelu tzw. catch-up TV. Jest to także skłon w stronę rosnącego udziału zagranicznych przedmiotów, takich jak HBO GO czy właśnie Netflix.

Tradycyjna telewizja nie powinna walczyć z Netfliksem >>

Publiczni nadawcy boją się netflipolizmu?

Francuskie media, to kolejni nadawcy łączący wspólne siły, by móc sprostać oczekiwaniom użytkowników i móc zawalczyć o kawałek tortu z globalnymi podmiotami, takimi jak HBO GO czy Netflix, a w Polsce chociażby Showmax czy Amazon Prime Video.

Na łamach naszego serwisu VODnews.pl pisaliśmy o krokach podjętych przez stacje niemieckie czy brytyjskie. Tym samym, najwięksi brytyjscy nadawcy łączą siły, by walczyć nie tylko z Netfliksem, ale także z Amazonem, który także dominuje wśród platform streamingowych na tamtejszym rynku. Stacje telewizyjne BBC, Channel 4 oraz ITV stworzą wspólny serwis sVOD (dostęp do wszystkich treści za subskrypcję). Mowa o platformie Freeview dostępnej już dla brytyjskich subskrybentów. Z kolei w dziesięciu krajach europejskich, w których dostępna jest stacja RTL (m.in Niemcy, Holandia, Austria) będzie oferowany serwis VoD z w tym samym modelu subskrypcyjnym co Netflix. Obecnie RTL zakupił platformę Videoland i oferuje kontent darmowy z reklamami. To ma się zmienić, a dokładniej ma powstać alternatywna metoda dostępu do materiałów wideo. Jak informują przedstawiciele, w ramach strategii „Total Video”, firma chce wybić się na rynkach i mieć znaczący udział. Tak jest już np. w Holandii, gdzie aplikacja Videoland jest ofertą drugiego wyboru.

Również z powodu rosnącego udziału użytkowników przez Netfliksa, wybrani dystrybutorzy treści postanowili połączyć siły i stworzyć globalny serwis. Mowa o serwisach VOD Wuaki (Europa), ShowTime (Japonia) oraz Viki (USA). Przewagą konkurencyjną dla Rakuten.tv są licencje pozyskiwane przez różnych dystrybutorów z trzech różnych regionów świata. Więcej na ten temat pisaliśmy pod TYM adresem.

France Télévisions, M6 i TF1 tworzą Salto, wspólną platformę VOD

Salto to projekt największych grup medialnych we Francji. Platforma ma oferować dostęp do treści z każdej kategorii, w tym news, rozrywka czy sport. W serwisie nie zabraknie również filmów, francuskich seriali czy też amerykańskich produkcji. Salto nie wyklucza, że główny nacisk będzie kierowany w stronę europejskich produkcji. W bibliotece znajdą się także ekskluzywne materiały, niedostępne nigdzie indziej. Nie zabraknie również kanałów LIVE, a jest ich prawie 50 w portfolio tych nadawców.

Przedstawiciele firm poinformowali media, że wspólny projekt jest odpowiedzią na to, co i w jaki sposób chcą oglądać francuscy widzowie. Oczekują oni wysokiej jakości produkcji, możliwość oglądania nielinearnego i łatwej obsługi konsumowania treści.

  • Grupa France Television – jest to największa stacja telewizyjna we Francji, oferująca także platformę france.tv. Udział tej grupy na rynku wynosi 28,3%.
  • Grupa M6 – jedna z najstarszych grup medialnych, która oprócz telewizji, zajmuje się także produkcją, zakupem treśc, digitalem i kinem oraz wydarzeniami muzycznymi.
  • Grupa TF1 – międzynarodowy dystrybutor treści, oferuje także kanały bezpłatne oraz satelitarne. Swoje materiały VOD udostępnia na różnych platformach z wideo na życzenie.
Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: