NewsPlayer

Discovery przejmuje TVN. Co to oznacza dla serwisu Player.pl?

Discovery Communications ogłosiło zakończenie prac nad przejęciem Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. stacji TVN. Co z serwisem Player.pl?

Na łamach naszego serwisu VODnews.pl wielokrotnie pisaliśmy o nadchodzących zmianach na rynku medialnym. W naszej analizie strategii rozwoju usług VOD podkreślaliśmy znaczenie przejęcia stacji TVN przez Discovery – więcej o tym do poczytania pod TYM adresem. Ponad rok temu, właściciel kanałów popularnonaukowych podkreślał znaczenie rynku VOD. Dlatego też, we współpracy z ProSiebenSat.1 przygotowali nowy serwis dla niemieckich widzów. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.

Właściciele Discovery w rozmowie z mediami podkreślali, iż chcą stworzyć jedyną w swoim rodzaju platformą z wideo na życzenie. To byłby ewenement na skali światowej, a produkcje byłyby produkowane i oznakowane jako premium. Aby nie tworzyć samodzielnie nowego serwisu, koncern Discovery Communications postanowił przejąć firmę, która już radzi sobie świetnie na tym polu. Scripps Networks Interactive nie tylko produkuje programy lifestylowe, ale także posiada własne serwisy VOD, w Polsce jest to platforma Player.pl stworzona przez TVN.

Player.pl zmieni się nie do poznania? Znamy już pierwsze plany

W ubiegłym roku pochyliliśmy się nad analizą zmiany serwisu Player.pl po przejęciu przez Discovery. Do poczytania pod TYM adresem. Fuzja obu marek to idealne rozwiązanie, które pozwoli na połączenie profesjonalnych producentów materiałów wideo. Globalna firma będzie dysponowała produkcjami lifestylowymi, popularnonaukowymi, przyrodniczymi i sportowymi. Dla tych ostatnich materiałów jest dedykowana platforma Eurosport Player – jak widać, zbieżność nazw teraz będzie bardziej adekwatna.

Zakończenie transakcji połączenia Scripps Networks Interactive z Discovery Communications to niezwykle ważny moment w historii TVN. Będąc częścią nowej globalnej organizacji, mamy szansę promować polskie osiągnięcia telewizyjne na całym świecie. Jestem przekonany, że z naszym doświadczeniem i potencjałem produkcyjnym, sprawdzonymi partnerami oraz charyzmatycznymi gwiazdami, TVN będzie odgrywał ważną rolę w strategii nowej firmy. Jesteśmy dumni, że możemy połączyć się ze znakomitym zespołem Discovery i zacząć razem tworzyć nową jakość w produkcji treści telewizyjnych – powiedział Jim Samples, prezes zarządu i dyrektor zarządzający TVN S.A.



Bawić, inspirować i uczyć, czyli wymiana treści wideo

Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, treści produkowane pod szyldem nowej marki Discovery będą do dyspozycji zarówno dla kanałów popularnonaukowych jak i dla tych z rodziny TVNu. Producenci telewizyjni podkreślają, że będą wymieniać się treściami wideo.

Discovery Communications podkreśla, że nie zamierza zamykać kanałów o podobnej tematyce. Wszystkie stacje radzą sobie dobrze, a wymiana treści wideo pozwoli na zwiększenie atrakcyjności kanałów i tym samym na zwiększenie oglądalności. Nowy właściciel zaznacza, że połączenie obu tak dobrze prosperujących firm wymaga czasu, dlatego na chwilę obecną nie będzie większych zmian.

A jakie zmiany mogą pojawić się w serwisie Player.pl? Bez wątpienia pojawią się materiały znane z anten Discovery Channel i Eurosport. Serwis nareszcie będzie mógł konkurować pod tym względem z internetową telewizją IPLA.

O tym, jakie zmiany zajdą w najbliższym czasie dowiemy się niebawem.



Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
Comodo SSL