Raporty

Wolimy oglądać reklamy niż płacić za dostęp do VOD

Większość internautów skłonna jest oglądać reklamy w zamian za dostęp do płatnych pakietów w serwisach VOD. Rynek reklamowy w tej branży w stale rośnie.

W raporcie opublikowanym przez firmę badawczą PwC czytamy, iż polscy internauci są skłonni oglądać bloki reklamowe w zamian za dostęp do płatnej strefy w serwisach VOD. Ponad 16% ankietowanych zdecydowanie przystałoby na taką propozycję, zaś 45% raczej by się na nią zgodziło.

Jak wynika z raportu, jeden na dziesięciu badanych zdecydowanie woli zapłacić za pakiet niż oglądać reklamy – lub w ogóle nie skorzystać z tej możliwości. Najbardziej przychylni tego pomysłu byli przedstawiciele młodszej grupy w wieku od 18 do 24 lat. Z kolei osoby starsze 55+ zdecydowanie odrzucali taką ewentualność.

– O tym, jak bardzo transformacja cyfrowa wpływa na rynek mediów i rozrywki świadczy chociażby fakt, że na świecie już w 2016 roku wydatki na reklamę internetową zrównały się z wydatkami na reklamę telewizyjną. W Polsce, według naszych prognoz, nastąpi to w 2020 r. Co to oznacza dla firm? Przede wszystkim przedefiniowanie swoich modeli biznesowych – skomentował prezes PwC Adam Krasoń.

Polscy dostawcy z wideo na życzenie swój model sprzedażowy opierają głównie na wyświetlaniu reklam. Zupełnie odwrotnie sytuacja przedstawia się na platformach zagranicznych podmiotów. Netflix, Amazon i ShowMax oferują dostęp do pełnej bazy filmów i seriali za jedną opłatą.

Badani chcieliby również mieć możliwość opłacenia pojedynczego kanału (więcej o tym TUTAJ). A to, co przyciąga użytkowników do danego serwisu VOD, to produkcje własne i na wyłączność (więcej o tym TUTAJ).

Pełny raport jest dostępny pod TYM linkiem.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: