Większość internautów skłonna jest oglądać reklamy w zamian za dostęp do płatnych pakietów w serwisach VOD. Rynek reklamowy w tej branży w stale rośnie.
W raporcie opublikowanym przez firmę badawczą PwC czytamy, iż polscy internauci są skłonni oglądać bloki reklamowe w zamian za dostęp do płatnej strefy w serwisach VOD. Ponad 16% ankietowanych zdecydowanie przystałoby na taką propozycję, zaś 45% raczej by się na nią zgodziło.
Jak wynika z raportu, jeden na dziesięciu badanych zdecydowanie woli zapłacić za pakiet niż oglądać reklamy – lub w ogóle nie skorzystać z tej możliwości. Najbardziej przychylni tego pomysłu byli przedstawiciele młodszej grupy w wieku od 18 do 24 lat. Z kolei osoby starsze 55+ zdecydowanie odrzucali taką ewentualność.
– O tym, jak bardzo transformacja cyfrowa wpływa na rynek mediów i rozrywki świadczy chociażby fakt, że na świecie już w 2016 roku wydatki na reklamę internetową zrównały się z wydatkami na reklamę telewizyjną. W Polsce, według naszych prognoz, nastąpi to w 2020 r. Co to oznacza dla firm? Przede wszystkim przedefiniowanie swoich modeli biznesowych – skomentował prezes PwC Adam Krasoń.
Polscy dostawcy z wideo na życzenie swój model sprzedażowy opierają głównie na wyświetlaniu reklam. Zupełnie odwrotnie sytuacja przedstawia się na platformach zagranicznych podmiotów. Netflix, Amazon i ShowMax oferują dostęp do pełnej bazy filmów i seriali za jedną opłatą.
Badani chcieliby również mieć możliwość opłacenia pojedynczego kanału (więcej o tym TUTAJ). A to, co przyciąga użytkowników do danego serwisu VOD, to produkcje własne i na wyłączność (więcej o tym TUTAJ).
Pełny raport jest dostępny pod TYM linkiem.