W USA platforma Netflix zdominowała rynek VOD. Jak wynika z danych comScore, ponad 75% internautów korzysta z serwisu oferującego wideo na życzenie.
W rankingu serwisów VOD w Stanach Zjednoczonych oprócz platformy Netflix, przeanalizowano Sling, Hulu, HBO GO, Amazon Prime Video oraz YouTube. Według raportu comScore, pod koniec ub.r. ponad połowa gospodarstw domowych podłączonych do internetu korzystała z serwisów VOD.
Na czele platform oferujących dostęp do wideo na życzenie jest Netflix, z którego korzysta ponad 75 procent użytkowników. Na drugim miejscu uplasował się serwis YouTube. Z tego serwisu korzystało ponad 55 procent internautów. Podium zamykam Amazon Prime Video / Instant na poziomie 33 procent.
Dominacja Netfliksa nad konkurencją nie jest spostrzegana z punktu widzenia zaangażowania e-widzów. Wyniki badania pokazują, że subskrybenci Netfliksa oglądają średnio 28 godzin w miesiącu. Niemalże dwukrotnie więcej czasu spędzają użytkownicy serwisu Sling TV, gdzie średnia jest na poziomie 47 godzin w ciągu jednego miesiąca.
Nie tylko Netflix – poznaj Hulu, Amazon Prime Video, HBO Now
Na łamach serwisu VODnews pisaliśmy o zagranicznych podmiotach oferujących wideo na życzenie. Serwis Hulu oferuje dostęp do bieżących odcinków nowych sezonów seriali. Ponadto, firma rozpoczęła walkę na kanały telewizyjne. Zza oceanem w serwisie Amazona można znaleźć kilka wariantów pakietów. Z kolei o HBO Now pisaliśmy przy okazji 2 mln subskrybentów na całym świecie.