Platforma streamingowa do muzyki Spotify wkrótce stanie do bitwy z Apple Music, który już teraz rozpoczął dystrybucję produkcji wideo.
Spotify jeszcze na początku swojej ścieżki rozwojowej oferował dostęp do treści wideo, np. z koncertów. Firma jednak głównie skupiła się na streamingu muzyki i robi to dobrze. Platforma muzyczna obecnie jest numerem jeden na całym świecie.
Konkurenci muszą nagimnastykować się, aby zaoferować swoim klientom coś więcej, by móc walczyć o udziały z Spotify. W tym celu w Apple Music możemy znaleźć już kilka własnych produkcji wideo (więcej o tym pisaliśmy TUTAJ). W ofercie Apple znajdziemy m.in znany program z serwisu YouTube – Karaoke Carpool. Wśród materiałów wideo znajdziemy także „Planet of The Apps”, gdzie uczestnicy zachęcają biznesmenów do inwestycji w ich aplikacje mobilne.
Największa platforma muzyczna długo nie pozostała w style. Korporacja rozpoczęła prace nad rozbudowaniem własnej oferty o materiały z obrazem. Według zapowiedzi zagranicznych mediów, firma wkrótce rozpocznie batalię także na polu VOD.
Już teraz wiemy, że Spotify kupił startup MightyTV, który służy do rekomendacji filmów i seriali. Jeśli chodzi o system rekomendacji, to firma przykłada do tego najwyższą wagę. Cały zespół pracujący nad usługą polecania produkcji przyłączy się do firmy muzycznej i będzie wspierać rozwój technologiczny. Na czele nowego działu stanie twórca startapu – Brian Adams.