Raporty

MEC: Ponad połowa internautów zna serwisy VOD

Serwisy VOD znane wśród internautów – wynika z badania MEC. Ponad połowa polskich internautów zna markę Netflix, a ponad jedna trzecia kojarzy ShowMax.

Według badania MEC, ponad połowa internautów kojarzy serwisy VOD, a 35 proc. badanych e-widzów zdarza się płacić za oglądanie filmów i seriali w Internecie.

Markę Netflix zna ponad połowa polskich internautów i około 60 proc. tych, którym zdarza się płacić za treści wideo w Sieci. Debiutujący dwa miesiące temu ShowMax ma rozpoznawalność na poziomie blisko 35 proc.

Relatywnie słabe notowania ma na ich tle Amazon Prime Video, który kojarzy 17 proc. internautów, a co czwarty spośród płacących za treści wideo widzów internetowych.

Popularność marek serwisów subskrypcyjnych nie musi iść w parze z ich faktycznym wykorzystaniem przez internautów. Jak pokazują dane Megapanelu, w lutym liczba realnych użytkowników Netflixa nie przekraczała 700 tys. (dane te nie uwzględniają ruchu w aplikacjach), podczas gdy ShowMax miał 2,1 mln realnych użytkowników. Było to w czasie trwającej wciąż kampanii wprowadzającej serwis na polski rynek.

Serwisy subskrypcyjne są wciąż mniej znane niż największe marki VoD na polskim rynku. Spośród stron wideo związanych z głównymi nadawcami to Ipla utrzymuje największą – około 80 proc. – rozpoznawalność. Znajomość takich marek, jak Player, Ipla czy tvp.pl oferujących dużą część treści za darmo nie jest skorelowana z płaceniem za treści w Sieci.

Na przestrzeni ostatniego roku wyraźnie wzrosła skłonność do płacenia za długie treści wideo, jak filmy czy seriale. Po okresie stagnacji w latach 2015–2016, gdy odsetek e-widzów, którym zdarzało się płacić przynajmniej czasami za wideo, oscylował wokół 1/4 badanych. W marcu 2017 r. 35 proc. polskich internautów zadeklarowało, że zdarza im się płacić za oglądanie w Internecie. Mowa tu o wszystkich możliwych formach płatności – za odcinek czy w systemie abonamentowym.

Rynek subskrypcyjnych serwisów VoD w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać, a odsetek e-widzów, którzy korzystają głównie z płatnych serwisów wciąż nie przekracza kilku procent internautów.

Wśród e-widzów, którym zdarza się płacić za wideo, ich odsetek wynosił 32 proc., podczas gdy rok wcześniej – 29 proc. Wciąż większość (37 proc.) wolała płacić za obejrzenie pojedynczego odcinka.

O badaniu
MEC zrealizował badanie na próbie 1000 internautów powyżej 18. roku życia w dniach 14–15 marca 2017 r. metodą CAWI.

Źródło: MEC

Dodaj komentarz

Comodo SSL banner
Close

Dostarczamy newsy dzięki reklamom :)

Prosimy o wyłączenie wtyczki AdBlock lub dodanie serwisu VODnews.pl do białej listy. Gwarantujemy, że nasz reklamy nie przeszkadzają w przeglądaniu serwisu, ani nie irytują. Dziękujemy!
%d bloggers like this: