Do takich wniosków doszli uczestnicy panelu Cable Congress 2017 w Brukseli. Specjaliści przewidują, że za pięć lat wszystko będzie telewizją.
Jedna trzecia zebranych specjalistów podczas drugiego dnia spotkania Cable Congress 2017 jest z zdania, iż w ciągu pięciu lat aż 20% abonentów zrezygnuje z płatnej usługi kablowo-satelitarnej ze względu na niski poziom oferowanych pakietów.
Pozostałe audytorium nie zgodziło się z tą tezą lub po prostu wstrzymało się od wydania opinii w tej sprawie.
Większość uczestników kongresu wierzy, że za pięć lat będzie 500 milionów subskrybentów usług sVOD, z czego około połowa specjalistów wierzy, iż będzie 1 tys. niszowych kanałów OTT, które zbiorą po 50 tys. abonentów. Specjaliści niemalże jednogłośnie stwierdzili wzrost wydatków na treści dostępnych w serwisie Netflix, łączne wydatki sięgać mają do 8,5 mld dolarów.
Alex Green, dyrektor zarządzający Amazon Video, powiedział zebranym, że firma nie zamierza niszczyć tradycyjny model konsumowania telewizji.
Zgodnie z naszymi celami, chcemy świadczyć usługi jak najlepsze dla naszych klientów. Wierzymy, że usługi takie jak Amazon czy Netflix mogą współistnieć z tradycyjnymi modelami konsumpcji treści wideo. I tak właśnie jest.
Amazon jest gotowy na współprace z operatorami kablowymi:
Możemy być partnerami dla operatorów kablowych, jesteśmy otwarci na współpracę, jednakże nie zrobiliśmy tak wiele, jak uczynił to Netflix. Mamy swoje własne urządzenia, a także współpracujemy z wieloma producentami – dopowiedział Green.
Dla Amazona współpraca z dostawcami treści wideo jest najwyższym priorytetem, jak twierdzi dyrektor zarządzający – Green, jest wiele miejsca także dla niszowego kontentu.
Ale największym wyzwaniem będzie przede wszystkim marketing, pozyskiwanie konsumentów oraz technologia. Dbając o te czynniki, pozwalamy użytkownikom skupić się na treściach. Amazon Video jest wspierane przez e-commerce, a na tym polu jest miejsce na wiele – powiedział Alex Green.
Polityka Amazonu nie skupia się na wyłączności treści w ramach własnej platformy.
Zachęcamy partnerów do bezpośredniego działania. HBO jest najlepszym tego przykładem, firma oferuje swoje usługi bezpośrednio, ale także za pomocą Amazona, w zakładce „Channel”.