Raporty

Czas reklamowy w VoD zbliżony do TV. Liderem TVP VOD

Coraz więcej marketerów promuje się w serwisach VoD, a czas reklamowy zbliża się do antenowego w telewizji. Liderem bloków reklamowych jest TVP VOD.

Średnio 9,5 minuty trwa blok reklamowy na godzinę oglądania materiałów w serwisach VoD. Dla porównania, jeszcze rok temu standardowy czas reklamowy trwał o ok. 2,5 minuty mniej. Najwyższą widoczność spotów reklamowych odnotowały platformy VoD.pl (86,6 proc.) oraz TVP VOD (95,6 proc.).

Czas reklamowy w serwisach VOD zbliżony do telewizji

W przypadku linearnej telewizji, blok reklamowy może trwać maksymalnie 12 minut na godzinę. Na tym polu, najwięcej reklam emituje stacja TVN, choć taka łatka przylega wciąż Polsatowi – co jest oczywiście nieprawdą. Z kolei patrząc na rynek serwisów oferujących wideo na życzenie, to prym wiodą TVP VOD oraz internetowa telewizja IPLA.

Z analizy Wavemaker wynika, że w największych serwisach VoD w ciągu jednej godziny emitowane są reklamy średnio 9,5 minuty. W zeszłym roku, takie platformy jak Player, IPLA czy TVP VOD emitowały średnio 7 minut promocyjnych materiałów na godzinę. Bardzo łatwo można porównać, iż w telewizji, np. TVP1 w ciągu 60 minut jest ok. 8 minut reklam, zaś w TVP2 – 9,2 minuty.

Czas reklamowy w TV i w serwisach VOD
Czas reklamowy w TV i w serwisach VOD

Reklamy w serwisach VOD to efekt topniejącej widowni młodego pokolenia

Według Wavemaker, topniejąca widownia tradycyjnej telewizji, zwłaszcza u młodego segmentu widzów powoduje, żę marketerzy chętniej wykupując czas reklamowy w tego typu portalach. Jak czytamy w komunikacie, widoczność reklam przy wideo na życzenie wciąż jest bardzo wysoka, a irytacja podczas oglądania nadal niska. Polacy bowiem są przyzwyczajeni do tego, że jeżeli chcą coś obejrzeć za darmo, to są zobowiązani do obejrzenia przekazu reklamowego.

TVP VOD liderem widoczności reklam

Na pierwszym miejscu znalazł się serwis zarówno TVP.pl jak i vod.tvp.pl z widocznością wynoszącą do 95,6 proc. Drugie miejsce w tym rankingu należy do IPLI (widoczność na poziomie 93,4 proc.). Ostatnie miejsce na podium należy do Player.pl (92,4 proc.). Listę największych wydawców zamyka serwis VOD.pl z widocznością na poziomie 86,6 proc.). Co ciekawe, serwis YouTube (nie będący serwisem stricte VoD) znalazł się dopiero na piątym miejscu z wskaźnikiem na poziomie 73 proc.

Reklamy w serwisach VOD
Reklamy w serwisach VOD
Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: