Według badania PwC, produkcje na wyłączność są najbardziej pożądane przez użytkowników wśród dostępnych serwisów VOD. Najpopularniejsze platformy to…
Firma badawcza PwC wypuściła raport omawiający trend wideo zarówno w telewizji jak i w internecie. Co drugi badany potwierdził, iż wybór serwisów VOD zależny jest od produkcji własnych.
Z każdym kolejnym rokiem rośnie lista dostępnych serwisów VOD w Polsce. Zaledwie rok temu na naszym rynku zadebiutował Netflix oraz Amazon Prime Video. Jeszcze w tym roku przywitaliśmy serwis ShowMax pochodzący z Afryki.
Jak wynika z raportu, ponad 74 proc. respondentów potwierdziło, że korzysta z portalu YouTube. Jest to niewątpliwie największy portal z wideo na całym świecie. Na drugim miejscu znalazła się platforma od Cyfrowego Polsatu – IPLA, świadomość marki była na wysokim poziomie wśród 45% ankietowanych. Z kolei na trzecim miejscu znalazł się Player.pl odwiedzany przez 33% badanych.
W Polsce każdy serwis z wideo na życzenie oferuje swoich użytkownikom treści dostępne na wyłączność. W IPLI można znaleźć m.in seriale i programy z Telewizji Polsat, zaś na Player.pl z TVNu. Rok temu TVP postanowił wycofać swoje treści z innych serwisów, by zaoferować na wyłączność w ramach własnej platformy VOD.
Najwięcej własnych produkcji posiada amerykańska platforma Netflix, a w ofercie znajduje się m.in znany na całym świecie „House of Cards” czy seriale na podstawie komisków Marvela – „Daredevil”, „Jessica Jones” czy „Lukas Cage”.
Jeszcze dziś zostanie opublikowana etiuda w reżyserii Smarzowskiego na platformie ShowMax, to kolejna lokalna produkcja dostępna w tym serwisie. Zobacz 5 faktów, które musi poznać jeszcze przed premierą! Kliknij TUTAJ.
Użytkownicy chcą mieć możliwość opłacenia pojedynczego kanału telewizyjnego – sprawdź.
Pełny raport znajdziecie TUTAJ.