Raporty

Płatne serwisy VOD mogą konkurować z telewizją?

Jak podaje w raporcie Digital Virgo, już dziś możemy zauważyć wzrost zakupu treści wideo. Czy zatem serwisy VOD mogą konkurować z telewizją?

Z tej samej analizy wynika, że 65% polskich internautów przynajmniej raz dokonało w Internecie zakupu treści i usług cyfrowych. Czy serwisy z treściami wideo są tym czego szukają Polacy w Internecie?

1 na 4 Polaków płaci za treści wideo w sieci

Największymi graczami na światowym rynku rozrywki są przede wszystkim serwisy oferujące streming muzyczny i wideo – filmów i seriali. W Polsce dostępne są serwisy Netflix, Amazon Prime Video i HBO GO, a od niedawna również ShowMax. ShowMax wyróżnia się spośród innych serwisów, że od początku mocno postawił na obsługę prostych i szybkich transakcji w postaci Direct Billingu.

Tymczasem w badaniu Digital Virgo płacenie za tego typu treści cyfrowe zadeklarowało zaledwie 23,4% respondentów. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się serwisy udostępniające muzykę (33%) i gry (27%). Co ciekawe, to mieszkańcy mniejszych miast najczęściej wykupują abonament w serwisach streamingowych. Zazwyczaj są to osoby z miast od 200 do 499 tys. (34,1%) i miejscowości do 20 tys. mieszkańców (33,3%). Tymczasem w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców na taki wydatek decyduje się zaledwie 13,6% ankietowanych. Może być to związane z faktem dostępnej w danych miejscowościach oferty kulturalnej.

Torrenty zamiast płatnych usług VoD?

Treści wideo, takie jak filmy i seriale, są najpopularniejszymi treściami pobieranymi z tzw. torrentów. Niemal 40% internautów przyznaje się do tego – 34% okazjonalnie pobierało w ten sposób filmy czy muzykę, a 6% robi to regularnie.

Co ciekawe, korzystanie z torrentów nie jest zamiennikiem legalnego, odpłatnego nabywania treści cyfrowych. Wśród osób, które nigdy nie kupiły za pośrednictwem Internetu, np. dostępu do platformy VOD, jedynie 3,7% deklaruje, że regularnie korzysta z torrentów, podczas gdy 79% podaje, że tego nie robi wcale. Tymczasem wśród osób, które regularnie dokonują zakupów przez Internet, treści cyfrowe regularnie z torrentów ściąga już 13,6% respondentów, a mniej niż połowa deklaruje, że nie robiła tego nigdy (47,5%).

Źródło: Digital Virgo

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
Comodo SSL