- Orange Content to specjalna jednostka do zarządzania treściami wideo
- W ciągu 5 lat, pomarańczowa sieć wyprodukuje własne filmy i seriale
- Operator rozpoczyna pozyskiwanie treści od dystrybutorów
Orange stworzył globalną jednostkę Orange Content do zarządzania treściami wideo. W ten sposób zamierza walczyć z platformą Netflix w krajach europejskich.
Powołana jednostka będzie raportować bezpośrednio do CEO Stéphana Richarda. Zespół Orange Conent będzie zajmował się koprodukcją seriali i filmów, a także pozyskiwać licencje na treści od podmiotów trzecich. W skład jednostki wchodzą obecne działy, które zajmowały się do tej pory produkcją: Orange Studio, OCS i Orange Prestations TV.
W ciągu najbliższych lat, operator zamierza skupić się na pięciu głównych zadaniach:
- Pozyskiwanie praw do kontentu, podpisywanie umów z zewnętrznymi dystrybutorami.
- Zarządzanie własnymi treściami wideo oraz produkowanie kolejnych seriali i filmów.
- Współpraca z krajowymi oddziałami w celu pozyskiwania lokalnego kontentu.
- Monitorowanie branży i prowadzenie badań nad rozwiązaniami dla grup docelowych.
- Tworzenie i rozpowszechnianie nowych metod konsumpcji treści VOD.
Orange Content z ogromnym budżetem
Firma telekomunikacyjna wraz z utworzeniem jednostki Orange Conent zamierza przeznaczyć na realizację jej celów ponad 100 mln euro. Budżet ten ma zostać wykorzystany w ciągu pięciu lat i tym samym umożliwić operatorowi na stworzenie platformy VOD w krajach europejskich. Jak podaje Orange, w ramach pracy nad treściami wideo, firma zamierza wyprodukować ambitne seriale i długie formy materiałów. Za produkcję większościowego kontentu będzie odpowiadała produkcja Orange Studio i OCS – a w niewielkim stopniu współpraca na zasadzie koprodukcji. Najprawdopodobniej operator będzie współpracował z Canal+, z którym na rynku francuskim (macierzystym Orange’a) ma bardzo dobre relacje partnerskie. Dowodzi temu, iż pomarańczowa sieć we współpracy z stacją telewizyjną stworzy Canal+ Essential. Nowy kanał będzie emitowany na razie tylko we Francji.
Orange is the New Netflix?
Operator w przesłanym oświadczeniu dla mediów poinformował o zamiarach stworzenia bogatej oferty zarówno dla Francji, jak i we wszystkich krajach, w której działa Orange. Stéphane Richard skomentował, że takie podejście ma pozwolić na spójność i widoczność oferowanych przez nich treści.
Warto przypomnieć, że Netflix rozpoczął współpracę z europejskimi producentami. Reed Hastings, prezes amerykańskiej platformy przekazał mediom, że na produkcję europejskiego kontentu zamierza wydać ok. 1,75 mld dolarów. Co ciekawe, Netflix już teraz współpracuje z francuskim oddziałem Canal+ nad nowym serialem. Nowa produkcja „The Spy” opowie o izraelskim szpiegu Eli Coehnie z lat 60-tych.