Raporty

Netflix, Amazon i Hulu ze stabilnym wskaźnikiem rezygnacji subskrybentów

19% amerykańskich gospodarstw z dostępem do szybkiego Internetu zrezygnowało z serwisów VOD w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Parks Associates’ OTT Video Market Tracker sprawdził wskaźnik osób rezygnujących z takich serwisów jak Netflix, Amazon i Hulu.

Według firmy badawczej, wskaźnik osób rezygnujących z platform streamingowych wyniósł 19%, czyli co piąte amerykańskie gospodarstwo z dostępem do szybkiego łącza internetowego zrezygnowało z tych usług w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Firma twierdzi, że sytuacja na rynku VOD jest dość stabilna, bowiem poprzednie badania z 2015 roku pokazywały wskaźnik rezygnacji na poziomie 20%, czyli o 1% więcej niż w 2016r.

Brett Sappington, Senior Director of Research, Parks Associates, powiedział:

Wskaźnik rezygnacji z usług utrzymał się mniej więcej na podobnym poziomie. Co piąte gospodarstwo z dostępem do szybkiego internetu zrezygnowało z platform oferujących VOD w zeszłym roku, z czego co trzecie gospodarstwo zrezygnowało z co najmniej dwóch serwisów. W badaniu wzięto pod uwagę płacących abonentów, zatem oferty typu trial nie uwzględniono w wynikach.

Badanie pokazuje, że mieszkańcy domostw z dostępem do szybkiego internetu wydawali średnio 3,71 dolarów na usługi OTT w 2012, zaś w zeszłym roku kwota ta wzrosła do średnio 7,95 dolarów.

Glenn Hower, Senior Analyst, Parks Associates, skomentował:

Średnie wydatki na subskrypcje w platformach z dłuższymi formami wideo to obecnie 85% udziału wszystkich wydatków na wideo w sieci. Kluczem sukcesu jest długoterminowe budowanie relacji serwisów z konsumentami – jest ono ważne. Klienci często eksperymentują z różnymi usługami, wskazuje na to m.in brak umów i możliwość anulowania płatności w każdej chwili. Taki model pozwala konsumentom na darmowe wypróbowanie coraz to nowszych usług OTT.

Amerykańskie serwisy Netflix, Amazon i Hulu cały czas walczą o zatrzymanie swoich abonentów. Dlatego też, w ostatnich miesiącach mogliśmy zauważyć wprowadzenie opcji pobierania materiałów i oglądania offline. Amazon zrobił to już w lipcu 2016 roku, zaś Netflix w październiku. Z kolei Hulu właśnie ogłosił, że również niebawem wprowadzi wspomnianą funkcjonalność dla swoich subskrybentów.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
Comodo SSL

Dzięki reklamom się utrzymujemy :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o serwisach VOD. Jeśli uznasz, że wybrana reklama przeszkadza Ci w korzystaniu naszej strony - po prostu do nas napisz!