Raporty

Netflix, Amazon i Hulu ze stabilnym wskaźnikiem rezygnacji subskrybentów

19% amerykańskich gospodarstw z dostępem do szybkiego Internetu zrezygnowało z serwisów VOD w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Parks Associates’ OTT Video Market Tracker sprawdził wskaźnik osób rezygnujących z takich serwisów jak Netflix, Amazon i Hulu.

Według firmy badawczej, wskaźnik osób rezygnujących z platform streamingowych wyniósł 19%, czyli co piąte amerykańskie gospodarstwo z dostępem do szybkiego łącza internetowego zrezygnowało z tych usług w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Firma twierdzi, że sytuacja na rynku VOD jest dość stabilna, bowiem poprzednie badania z 2015 roku pokazywały wskaźnik rezygnacji na poziomie 20%, czyli o 1% więcej niż w 2016r.

Brett Sappington, Senior Director of Research, Parks Associates, powiedział:

Wskaźnik rezygnacji z usług utrzymał się mniej więcej na podobnym poziomie. Co piąte gospodarstwo z dostępem do szybkiego internetu zrezygnowało z platform oferujących VOD w zeszłym roku, z czego co trzecie gospodarstwo zrezygnowało z co najmniej dwóch serwisów. W badaniu wzięto pod uwagę płacących abonentów, zatem oferty typu trial nie uwzględniono w wynikach.

Badanie pokazuje, że mieszkańcy domostw z dostępem do szybkiego internetu wydawali średnio 3,71 dolarów na usługi OTT w 2012, zaś w zeszłym roku kwota ta wzrosła do średnio 7,95 dolarów.

Glenn Hower, Senior Analyst, Parks Associates, skomentował:

Średnie wydatki na subskrypcje w platformach z dłuższymi formami wideo to obecnie 85% udziału wszystkich wydatków na wideo w sieci. Kluczem sukcesu jest długoterminowe budowanie relacji serwisów z konsumentami – jest ono ważne. Klienci często eksperymentują z różnymi usługami, wskazuje na to m.in brak umów i możliwość anulowania płatności w każdej chwili. Taki model pozwala konsumentom na darmowe wypróbowanie coraz to nowszych usług OTT.

Amerykańskie serwisy Netflix, Amazon i Hulu cały czas walczą o zatrzymanie swoich abonentów. Dlatego też, w ostatnich miesiącach mogliśmy zauważyć wprowadzenie opcji pobierania materiałów i oglądania offline. Amazon zrobił to już w lipcu 2016 roku, zaś Netflix w październiku. Z kolei Hulu właśnie ogłosił, że również niebawem wprowadzi wspomnianą funkcjonalność dla swoich subskrybentów.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: