40% użytkowników ogląda wideo na mobile’u przez ponad godzinę tygodniowo. Badanie pokazuje jak smartfony zmieniają konsumpcję telewizji.
Dystrybutorzy serwisów VoD udostępnili dane do raportu Streaming Video Allience, w którym możemy przeczytać o percepcji konsumentów i ich zachowań związanych z oglądaniem treści wideo.
Raport z bieżącego roku ujawnia kluczową rolę urządzeń mobilnych i jej wpływ na zmianę sposobu oglądania telewizji. Młodzi ludzie wybierają ten rodzaj oglądania ze względu na łatwość obsługi i dostępność usług.
Badanie potwierdziło, że 40% widzów lubi oglądać przez godzinę lub więcej w każdym tygodniu. Zaś 20% użytkowników robi to więcej niż dwie godziny.
Jaka jest konkluzja raportu, który bazował na 500 respondendach w USA?
– Apple iOS jest dominującym systemem operacyjnym wykorzystującym do oglądania wideo. Android jest oczywiście drugim takim systemem.
– Młodsze pokolenie (tzw. millenialsi) spędzają więcej czasu na pochłanianiu wideo niż pozostała demografia. Wspomniane pokolenie woli oglądać za pomocą dedykowanych aplikacji mobilnych i najlepiej, jeśli nie musieliby płacić za pobieranie danych.
– Konsumenci najcześciej oglądają na swoich mobilnych urządzeniach… w domu! To oznacza, że w pewnych okolicznościach, wolą obejrzeć film na smartfonie niż w tradycyjnej telewizji.
– Pomimo wzrostu dostawców usług OTT, YouTube nadal wiedzie prym wśród widzów internetowych.
– Największą frustracją podczas oglądania mobilnych treści wideo jest tzw. buffering i utrata transmisji danych.
– Młodzi widzowie wolą oglądać za pomocą dostepnej sieci WIFI niż przez sieć komórkową ze względu na pobieranie danych.
– Im większy pakiet danych otrzymuje użytkownik od swojego operatora, tym więcej treści jest w stanie konsumować.
Oglądanie wideo na urządzeniach mobilnych to trend, który stale rośnie i jest istotną częścią zmiany konsumowania telewizji. Tegoroczny raport Mobile Video zdecydowanie potwierdza tę tezę. Moim zdaniem operatorzy telekomunikacyjni powinni zacząć myśleć o swoich klientach, jak o mobilnych widzach i przygotować im odpowiednią ofertę z dużym pakietem danych. – powiedział Janson Thibeault, dyrektor Streaming Video Alliance.