Raporty

Młodzi widzowie oglądają wideo na mobile’u

40% użytkowników ogląda wideo na mobile’u przez ponad godzinę tygodniowo. Badanie pokazuje jak smartfony zmieniają konsumpcję telewizji.

Dystrybutorzy serwisów VoD udostępnili dane do raportu Streaming Video Allience, w którym możemy przeczytać o percepcji konsumentów i ich zachowań związanych z oglądaniem treści wideo.

Raport z bieżącego roku ujawnia kluczową rolę urządzeń mobilnych i jej wpływ na zmianę sposobu oglądania telewizji. Młodzi ludzie wybierają ten rodzaj oglądania ze względu na łatwość obsługi i dostępność usług.

Badanie potwierdziło, że 40% widzów lubi oglądać przez godzinę lub więcej w każdym tygodniu. Zaś 20% użytkowników robi to więcej niż dwie godziny.

Jaka jest konkluzja raportu, który bazował na 500 respondendach w USA?
– Apple iOS jest dominującym systemem operacyjnym wykorzystującym do oglądania wideo. Android jest oczywiście drugim takim systemem.
– Młodsze pokolenie (tzw. millenialsi) spędzają więcej czasu na pochłanianiu wideo niż pozostała demografia. Wspomniane pokolenie woli oglądać za pomocą dedykowanych aplikacji mobilnych i najlepiej, jeśli nie musieliby płacić za pobieranie danych.
– Konsumenci najcześciej oglądają na swoich mobilnych urządzeniach… w domu! To oznacza, że w pewnych okolicznościach, wolą obejrzeć film na smartfonie niż w tradycyjnej telewizji.
– Pomimo wzrostu dostawców usług OTT, YouTube nadal wiedzie prym wśród widzów internetowych.
– Największą frustracją podczas oglądania mobilnych treści wideo jest tzw. buffering i utrata transmisji danych.
– Młodzi widzowie wolą oglądać za pomocą dostepnej sieci WIFI niż przez sieć komórkową ze względu na pobieranie danych.
– Im większy pakiet danych otrzymuje użytkownik od swojego operatora, tym więcej treści jest w stanie konsumować.

Oglądanie wideo na urządzeniach mobilnych to trend, który stale rośnie i jest istotną częścią zmiany konsumowania telewizji. Tegoroczny raport Mobile Video zdecydowanie potwierdza tę tezę. Moim zdaniem operatorzy telekomunikacyjni powinni zacząć myśleć o swoich klientach, jak o mobilnych widzach i przygotować im odpowiednią ofertę z dużym pakietem danych. – powiedział Janson Thibeault, dyrektor Streaming Video Alliance.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: