Raporty

Platformy streamingowe zyskają 7bln dolarów dzięki kanałom telewizyjnym

Do 2021 roku wzrośnie popyt na kanały telewizyjne dostępne w usługach streamingowych. Według szacunków operatorzy mogą zarobić łącznie 7 bilionów dolarów.

Firma badawcza ABI Research przewiduje, że serwisy oferujące kontent VOD rozszerzą swoje portfolio o kanały linerane. Czy stacje telewizyjne zaczną wychodzić poza tradycyjny model?

Według ABI Research jesteśmy świadkami spadku abonentów w sieciach kablowych, platformach satelitarnych czy w telewizji naziemnej (choć w Polsce kanały linearne w telewizji naziemnej odnotowują wzrost widowni za sprawą cyfryzacji i poszerzenia oferty programowej). Jak twierdzą badacze, klienci powoli przechodzą do nowszych rozwiązań oferowanych przez usługi streamingowe, takie jak Netflix czy Amazon.

Szacuje się, że dzięki włączeniu do oferty kanałów linearnych, platformy z wideo na życzenie sprawią, iż płatna telewizja ponownie zacznie rosnąć, a widzów przybywać. ABI Research przewiduje globalny wzrost przychodów za sprawą kanałów linearnych na poziomie 7 bilionów dolarów – to o 1 bilion dolarów więcej niż w 2016 roku.

Platformy streamingowe zaczynają wykorzystywać ten potencjał, koncern AT&T uruchomił usługę Direct TV Now (zobacz), za chwile Hulu uruchomi konkurencyjną ofertę (sprawdź). W Polsce największą bazę stacji telewizyjnych dostępnych bez konieczności podpisywania umowy posiada internetowa telewizja IPLA. W swoim portfolio ma ponad 80 kanałów linearnych, w tym stacje z rodziny Polsat Sport niedostępne w żadnej innej, internetowej ofercie. Wśrod konkurentów IPLI znajdują się m.in VideoStar – narzędzie, z którego korzysta portal WirtualnaPolska.pl przy okazji uruchomienia swojego pierwszego kanału telewizyjnego. Również Player.pl posiada kanały linearne, głównie z własnego portfolio.

Sam Rosen, Managing Director i Vice President w ABI Research, powiedział:

Takie usługi pozwolą zaspokoić popyt, który z roku na rok będzie rósł. Użytkownicy w każdej chwili, w każdym miejscu będą mogli oglądać swoją ulubioną stację telewizyjną. (…) Mierzenie urządzeń mobilnych pozwoli na efektywne sumowanie widowni kanałów telewizyjnych. (…) Takie podejście pozwoli na prowadzenie w walce o prawa do ekskluzywnego kontentu, który może zrodzić się dzięki nowoczesnym technologiom.

Khin Sandi Lynn, Industry Analyst w ABI Research, skomentowała:

Usługi OTT pomogą płatnym kanałom telewizyjnym uatrakcyjnić model rozpowszechniania sygnału, zwłaszcza dla następnej generacji konsumentów, którzy nie planują związać się z tradycyjną telewizją satelitarną czy kablową. Dzięki takim platformom użytkownicy mogą oglądać te same programy na żywo, które mogliby znaleźć w tradycyjnej telewizji.

Dodaj komentarz

Comodo SSL banner
Close

Dostarczamy newsy dzięki reklamom :)

Prosimy o wyłączenie wtyczki AdBlock lub dodanie serwisu VODnews.pl do białej listy. Gwarantujemy, że nasz reklamy nie przeszkadzają w przeglądaniu serwisu, ani nie irytują. Dziękujemy!
%d bloggers like this: