News World

Facebook uruchomi usługę VOD z własnymi produkcjami telewizyjnymi

Największy portal społecznościowy Facebook przymierza się do udostępnienia własnych produkcji długometrażowych. Już w czerwcu zobaczymy pierwsze materiały.

Na początku lutego br. w mediach pojawiły się informacje o wejściu Facebooka na większe ekrany. Przedstawiciele portalu społecznościowego w odpowiedzi na pytania dziennikarzy, odpowiadali że Facebook będzie bardziej jak YouTube niż Netflix.

Stało się. Aplikacja pojawiła się na telewizorach, w tym Apple TV. Wówczas reklamodawcy informowali, iż portal chce konkurować reklamami z stacjami telewizyjnymi – dokładniej pisząc – odbierać udziały reklamowe od tradycyjnej telewizji. W mediach pojawiły się kolejne plotki, jakoby Facebook miał stawiać na rozwój wideo i produkować własne, długometrażowe materiały. Wspomniane plotki właśnie się potwierdziły.

W czerwcu do zobaczenia pierwsze produkcje TV

Business Insider powołując się na kilka źródeł potwierdził start usługi VOD w ekosystemie Facebooka. Pierwsze produkcje pojawić się mają już w czerwcu br. Według nieoficjalnych informacji, w produkcji aktualnie jest ponad 20 tytułów składających się z krótko- i długometrażowych materiałów. Dostępne będą produkcje krótkie, specjalnie dla młodszej widowni dostosowując się do obecnych trendów. Nie zabraknie również tych większych, fabularyzowanych produkcji, które będą mogły konkurować z serialami i programami z tradycyjnej telewizji czy znanych chociażby z Netfliksa.

Anonimowe źródła donoszą, że część produkcji ma być wysokobudżetowych, a ich konsumpcja będzie głównie na większych ekranach – stąd też decyzja o pojawieniu się aplikacji Facebook na telewizorach. Z kolei krótkie materiały będą trwały od 5 do 10 minut i będą dodawane co 24 godziny.

Serwis VOD i wirtualna rzeczywistość

Mark Zuckerberg w stale pracuje nad rozwojem wirtualnej rzeczywistości za sprawą Occulusa – jednego z pierwszych gogli do tej technologii. W ostatnich dniach w mediach pojawiła się informacja, iż twórcy Occulusa rezygnują z własnych filmów produkowanych pod VR. Może to się zmienić, kiedy nowy serwis z wideo na życzenie przyjmie się wśród użytkowników portalu, a jest ich ponad 2 miliardy. O ewentualnym przystosowaniu produkcji własnych do technologii z wirtualnej rzeczywistości informowali także przedstawiciele Netfliksa.

Wydarzenia sportowe w natarciu

Seriale fabularne i programy telewizyjne to dopiero początek. Przy okazji usługi LIVE na portalu społecznościowym, Zuckerberg powiedział:

Wydarzenia sportowe to najprawdopodobniej coś, co będziemy chcieli zaoferować w dalszej perspektywie.

Już teraz Facebook ma problemy z transmisjami LIVE. Użytkownicy masowo wykorzystują te narzędzie do nielegalnego rozpowszechniania wszelkich wydarzeń emitowanych np. w telewizji (głównie odnosi się to do relacji sportowych). Skoro Netflix nie chce inwestować w sport, to Mark ma ogromne pole do popisu.

Większe udziały w wydatkach reklamowych

Strategia rozwoju wideo w ramach serwisu Facebook to nie tylko podążanie za sukcesami platform VOD. Wejście portalu społecznościowego na ekrany telewizyjne to także szansa na zwiększenie udziału w rynku reklamowym. Docelowo, firma chce, aby reklamodawcy zmniejszyli wydatki na reklamy w tradycyjnej telewizji, a zwiększyli właśnie na Facebooku. To kolejny etap monetyzacji serwisu, który z roku na rok staje się ekosystemem, aniżeli tylko serwisem społecznościowym.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: