News World

Facebook uruchomi usługę VOD z własnymi produkcjami telewizyjnymi

Największy portal społecznościowy Facebook przymierza się do udostępnienia własnych produkcji długometrażowych. Już w czerwcu zobaczymy pierwsze materiały.

Na początku lutego br. w mediach pojawiły się informacje o wejściu Facebooka na większe ekrany. Przedstawiciele portalu społecznościowego w odpowiedzi na pytania dziennikarzy, odpowiadali że Facebook będzie bardziej jak YouTube niż Netflix.

Stało się. Aplikacja pojawiła się na telewizorach, w tym Apple TV. Wówczas reklamodawcy informowali, iż portal chce konkurować reklamami z stacjami telewizyjnymi – dokładniej pisząc – odbierać udziały reklamowe od tradycyjnej telewizji. W mediach pojawiły się kolejne plotki, jakoby Facebook miał stawiać na rozwój wideo i produkować własne, długometrażowe materiały. Wspomniane plotki właśnie się potwierdziły.

W czerwcu do zobaczenia pierwsze produkcje TV

Business Insider powołując się na kilka źródeł potwierdził start usługi VOD w ekosystemie Facebooka. Pierwsze produkcje pojawić się mają już w czerwcu br. Według nieoficjalnych informacji, w produkcji aktualnie jest ponad 20 tytułów składających się z krótko- i długometrażowych materiałów. Dostępne będą produkcje krótkie, specjalnie dla młodszej widowni dostosowując się do obecnych trendów. Nie zabraknie również tych większych, fabularyzowanych produkcji, które będą mogły konkurować z serialami i programami z tradycyjnej telewizji czy znanych chociażby z Netfliksa.

Anonimowe źródła donoszą, że część produkcji ma być wysokobudżetowych, a ich konsumpcja będzie głównie na większych ekranach – stąd też decyzja o pojawieniu się aplikacji Facebook na telewizorach. Z kolei krótkie materiały będą trwały od 5 do 10 minut i będą dodawane co 24 godziny.

Serwis VOD i wirtualna rzeczywistość

Mark Zuckerberg w stale pracuje nad rozwojem wirtualnej rzeczywistości za sprawą Occulusa – jednego z pierwszych gogli do tej technologii. W ostatnich dniach w mediach pojawiła się informacja, iż twórcy Occulusa rezygnują z własnych filmów produkowanych pod VR. Może to się zmienić, kiedy nowy serwis z wideo na życzenie przyjmie się wśród użytkowników portalu, a jest ich ponad 2 miliardy. O ewentualnym przystosowaniu produkcji własnych do technologii z wirtualnej rzeczywistości informowali także przedstawiciele Netfliksa.

Wydarzenia sportowe w natarciu

Seriale fabularne i programy telewizyjne to dopiero początek. Przy okazji usługi LIVE na portalu społecznościowym, Zuckerberg powiedział:

Wydarzenia sportowe to najprawdopodobniej coś, co będziemy chcieli zaoferować w dalszej perspektywie.

Już teraz Facebook ma problemy z transmisjami LIVE. Użytkownicy masowo wykorzystują te narzędzie do nielegalnego rozpowszechniania wszelkich wydarzeń emitowanych np. w telewizji (głównie odnosi się to do relacji sportowych). Skoro Netflix nie chce inwestować w sport, to Mark ma ogromne pole do popisu.

Większe udziały w wydatkach reklamowych

Strategia rozwoju wideo w ramach serwisu Facebook to nie tylko podążanie za sukcesami platform VOD. Wejście portalu społecznościowego na ekrany telewizyjne to także szansa na zwiększenie udziału w rynku reklamowym. Docelowo, firma chce, aby reklamodawcy zmniejszyli wydatki na reklamy w tradycyjnej telewizji, a zwiększyli właśnie na Facebooku. To kolejny etap monetyzacji serwisu, który z roku na rok staje się ekosystemem, aniżeli tylko serwisem społecznościowym.

Dodaj komentarz

Comodo SSL banner
Close

Dostarczamy newsy dzięki reklamom :)

Prosimy o wyłączenie wtyczki AdBlock lub dodanie serwisu VODnews.pl do białej listy. Gwarantujemy, że nasz reklamy nie przeszkadzają w przeglądaniu serwisu, ani nie irytują. Dziękujemy!
%d bloggers like this: