News World

Facebook chce być jak Netflix. Przeznacza miliony dolarów na nowe produkcje

Serwis VOD od Marka Zuckerberga staje się faktem. Zgodnie z naszymi zapowiedziami, Facebook wkrótce udostępni pierwsze produkcje. Zagrozi Netfliksowi?

Facebook wierzy w sukces własnego serwisu VOD oraz w technologię VR zastosowaną w goglach Occulus. Te dwa elementy często ze sobą współgrają i według Zuckerberga będą miały ogromne znaczenie w najbliższych latach. Na łamach serwisu VODnews.pl informowaliśmy czytelników o planach Facebooka, które wkrótce ujrzą światło dzienne. Wstępnie pierwsze tytuły miały pojawić się już w czerwcu. ale z przyczyn nieznanych mediom, termin ten został przesunięty.

Lada chwila przedstawiciele portalu społecznościowego ogłoszą pierwsze szczegóły nadchodzących produkcji dla nowej platformy pod szyldem Facebooka. Pierwsze seriale i programy zobaczymy jeszcze tego lata – zapewnia The Wall Street Journal. Firma Zuckerberga konsekwentnie realizuje strategię rozwijania wideo w ramach własnego internetowego ekosystemu. Teraz, socialowy gigant zamierza stanąć do walki z takimi globalnymi usługami jak Netflix, Amazon czy chociażby YouTube posiadający również płatną wersję serwisu.

Wkrótce poznamy produkcje Facebooka

Tego lata na użytkowników największej platformy społecznościowej czekać będą zupełnie nowe seriale i programy. Jak donosi Business Insider powołując się na osobę znającą strategię Facebooka, już w lipcu dowiemy się o nadchodzących premierach. Jednak publikacja ma nastąpić dopiero w sierpniu br.

Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli, że nowa platforma zaoferuje nie tylko fabularne treści, ale także krótkie materiały wideo. Produkcje trwające od 3 do 10 minut będą kosztował firmę Zuckerberga ok. 5-20 tys. dolarów za pojedynczy odcinek. Z kolei, na dłuższe formy wideo, firma zamierza wydać po 3 mln dolarów na odcinek. Co ciekawe, nadchodzące produkcje nie będą własnością Facebooka. Z tego tytułu, twórcy wideo będą mogli zgłosić usunięcie produkcji z portalu i przeniesienie ich w inne miejsce.

Nie jest to żadna nowość na rynku serwisów VOD. Netflix również współpracuje z zewnętrznymi partnerami – głównie europejskimi. Nabywa prawa do globalnej dystrybucji, a partner zachowuje prawo do emisji i rozpowszechnienia serialu na rynku lokalnym.

Netflix i YouTube powinni obawiać się Facebooka?

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
Comodo SSL

Dzięki reklamom się utrzymujemy :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o serwisach VOD. Jeśli uznasz, że wybrana reklama przeszkadza Ci w korzystaniu naszej strony - po prostu do nas napisz!