News World

Facebook chce być jak Netflix. Przeznacza miliony dolarów na nowe produkcje

Serwis VOD od Marka Zuckerberga staje się faktem. Zgodnie z naszymi zapowiedziami, Facebook wkrótce udostępni pierwsze produkcje. Zagrozi Netfliksowi?

Facebook wierzy w sukces własnego serwisu VOD oraz w technologię VR zastosowaną w goglach Occulus. Te dwa elementy często ze sobą współgrają i według Zuckerberga będą miały ogromne znaczenie w najbliższych latach. Na łamach serwisu VODnews.pl informowaliśmy czytelników o planach Facebooka, które wkrótce ujrzą światło dzienne. Wstępnie pierwsze tytuły miały pojawić się już w czerwcu. ale z przyczyn nieznanych mediom, termin ten został przesunięty.

Lada chwila przedstawiciele portalu społecznościowego ogłoszą pierwsze szczegóły nadchodzących produkcji dla nowej platformy pod szyldem Facebooka. Pierwsze seriale i programy zobaczymy jeszcze tego lata – zapewnia The Wall Street Journal. Firma Zuckerberga konsekwentnie realizuje strategię rozwijania wideo w ramach własnego internetowego ekosystemu. Teraz, socialowy gigant zamierza stanąć do walki z takimi globalnymi usługami jak Netflix, Amazon czy chociażby YouTube posiadający również płatną wersję serwisu.

Wkrótce poznamy produkcje Facebooka

Tego lata na użytkowników największej platformy społecznościowej czekać będą zupełnie nowe seriale i programy. Jak donosi Business Insider powołując się na osobę znającą strategię Facebooka, już w lipcu dowiemy się o nadchodzących premierach. Jednak publikacja ma nastąpić dopiero w sierpniu br.

Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli, że nowa platforma zaoferuje nie tylko fabularne treści, ale także krótkie materiały wideo. Produkcje trwające od 3 do 10 minut będą kosztował firmę Zuckerberga ok. 5-20 tys. dolarów za pojedynczy odcinek. Z kolei, na dłuższe formy wideo, firma zamierza wydać po 3 mln dolarów na odcinek. Co ciekawe, nadchodzące produkcje nie będą własnością Facebooka. Z tego tytułu, twórcy wideo będą mogli zgłosić usunięcie produkcji z portalu i przeniesienie ich w inne miejsce.

Nie jest to żadna nowość na rynku serwisów VOD. Netflix również współpracuje z zewnętrznymi partnerami – głównie europejskimi. Nabywa prawa do globalnej dystrybucji, a partner zachowuje prawo do emisji i rozpowszechnienia serialu na rynku lokalnym.

Netflix i YouTube powinni obawiać się Facebooka?

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: