Apple MusicNews World

Apple śladem Facebooka i Netflixa inwestuje we własne filmy i seriale

Apple swoje pierwsze przymiarki do stworzenia serwisu z wideo na życzenie ma już za sobą. Firma wyda ponad miliard dolarów na produkcje własne.

Amerykański gigant na początku br. rozpoczął prace nad własnymi produkcjami, głównie o tematyce muzycznej. Miało to na celu wzmocnienie oferty dostępnej w usłudze Apple Music.Wszystko zaczęło się od odkupienia praw do Karaoke Carpool. Program „Karaoke Carpool: The Series” oparto na pomyśle Jamesa Cordena, który wozi w samochodzie znane gwiazdy wykonując z nimi piosenki. Dla klientów udostępniono także show „Planet of The Apps”. Jest to talent show dla twórców aplikacji mobilnych, a w rolę jurorów wcieliły się znane osobistości, takie jak Jessica Alba, Gwyneth Paltrow, Will.I.Am i Gary Vaynerchuk.

Produkcje własne, według przedstawicieli Apple, mają cechować się jakością premium. I tym samym, po debiucie programów własnych, firma postanowiła zainwestować w rozwój rynku e-video. Jakiś czas temu, Apple rozpoczął rozmowy z hollywoodzkimi producentami i zapowiedział nowości późną jesienią. Co ciekawe, w dalszym ciągu nowe produkcje mają pojawiać się w Apple Music.

Miliard dolarów na produkcje własne

Firma pod koniec czerwca podkupiła największych twórców filmowych od wytwórni Sony. Mowa przede wszystkim o Jamiem Erlichtcie i Zacku Van Amburgu. Osoba współpracująca z firmą z Kalifornii potwierdziła dla dziennika The Wall Street Journal, iż w ciągu najbliższego roku, Apple zamierza przeznaczyć na rozwój e-video ponad miliard dolarów.

Apple zamierza produkować wysokobudżetowe filmy i seriale. Przedstawiciel firmy zdradził, iż nowy kontent ma być z najwyższej jakości i konkurować chociażby z Netflixem. Czy powstanie godny konkurent „House of Cards’? Według nieoficjalnej zapowiedzi, jeszcze w tym roku powstać mają kolejne produkcje pod znakiem ugryzionego jabłuszka.

Nie wiadomo także, czy wcześniejsze doniesienia o budowaniu oferty w muzycznej usłudze nadal będą miały punkt odniesienia. W przypadku sukcesu z wideo na życzenie, firma z Kalifornii może zdecydować się na stworzenie zupełnie nowej marki VOD.



Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: