Apple MusicNews World

Apple śladem Facebooka i Netflixa inwestuje we własne filmy i seriale

Apple swoje pierwsze przymiarki do stworzenia serwisu z wideo na życzenie ma już za sobą. Firma wyda ponad miliard dolarów na produkcje własne.

Amerykański gigant na początku br. rozpoczął prace nad własnymi produkcjami, głównie o tematyce muzycznej. Miało to na celu wzmocnienie oferty dostępnej w usłudze Apple Music.Wszystko zaczęło się od odkupienia praw do Karaoke Carpool. Program „Karaoke Carpool: The Series” oparto na pomyśle Jamesa Cordena, który wozi w samochodzie znane gwiazdy wykonując z nimi piosenki. Dla klientów udostępniono także show „Planet of The Apps”. Jest to talent show dla twórców aplikacji mobilnych, a w rolę jurorów wcieliły się znane osobistości, takie jak Jessica Alba, Gwyneth Paltrow, Will.I.Am i Gary Vaynerchuk.

Produkcje własne, według przedstawicieli Apple, mają cechować się jakością premium. I tym samym, po debiucie programów własnych, firma postanowiła zainwestować w rozwój rynku e-video. Jakiś czas temu, Apple rozpoczął rozmowy z hollywoodzkimi producentami i zapowiedział nowości późną jesienią. Co ciekawe, w dalszym ciągu nowe produkcje mają pojawiać się w Apple Music.

Miliard dolarów na produkcje własne

Firma pod koniec czerwca podkupiła największych twórców filmowych od wytwórni Sony. Mowa przede wszystkim o Jamiem Erlichtcie i Zacku Van Amburgu. Osoba współpracująca z firmą z Kalifornii potwierdziła dla dziennika The Wall Street Journal, iż w ciągu najbliższego roku, Apple zamierza przeznaczyć na rozwój e-video ponad miliard dolarów.

Apple zamierza produkować wysokobudżetowe filmy i seriale. Przedstawiciel firmy zdradził, iż nowy kontent ma być z najwyższej jakości i konkurować chociażby z Netflixem. Czy powstanie godny konkurent „House of Cards’? Według nieoficjalnej zapowiedzi, jeszcze w tym roku powstać mają kolejne produkcje pod znakiem ugryzionego jabłuszka.

Nie wiadomo także, czy wcześniejsze doniesienia o budowaniu oferty w muzycznej usłudze nadal będą miały punkt odniesienia. W przypadku sukcesu z wideo na życzenie, firma z Kalifornii może zdecydować się na stworzenie zupełnie nowej marki VOD.



Dodaj komentarz

Comodo SSL
Close
%d bloggers like this: