Raporty

63% użytkowników korzystających z VR wierzy w jego sukces

Większość korzystających z technologii VR wierzy, że będzie to najbardziej rozwojowa technologia – wynika z raportu YuMe.

YuMe specjalizuje się w reklamie wideo dostarczając narzędzia i analitykę bazy widzów. Firma opublikowała nowy raport przedstawiający nastawienie użytkowników do ciekawszej formy prezentowania reklam, włączając w to wirtualną rzeczywistość (VR), rozszerzoną rzeczywistość (AR) i materiały nakręcone w 360 stopniach.

Z raportu wynika, że nowa forma promocji daje szansę na indywidualne zaangażowanie użytkownika wobec marki oraz zwiększenie jego uwagi skierowanej na promowany produkt.

Osoby, które już skorzystały z gogli VR uważają, że owa technologia ma szansę na rozwój i określają ją branżowym sloganem „the next big thing”.

Użytkownicy dzięki nowej technice prezentacji reklam mają tendencję do automatycznego przypisywania pozytywnych cech marki (tzw. efekt halo), dlatego 51% konsumentów zgodnie uznało, że firma korzystająca z usługi VR jest bardziej innowacyjna. W percepcji spostrzegania brandu wynika, iż odbiorcy są w stanie spędzić więcej czasu i skupić większą uwagę na przekazie reklamowym. Zaś prawie 25% konsumentów świadomie potwierdziła, że są w stanie zainteresować się formą przekazu reklamy, jeśli jest ona przedstawiona w 360 stopniach.

Tripp Boyle, VP of Emerging Platforms, YuMe powiedział:

Wierzymy, że apetet na nowoczesne formy przekazu reklamy i jej odbiór rośnie bardzo szybko, dlatego marki powinny chcieć prowadzić bierną interakcję z konsumentami i odkrywać możliwości jakie płyną z tych technologii.

Najważniejsze informacje z raportu:
– Wciągająca technologia to teraz temat numer jeden na masowym rynku. 86% konsumentów słyszało o nowych urządzeniach (VR, AR, 360 stopni), a 29% z nich miało kiedykolwiek z tym do czynienia.
– VR jest bardziej rozpoznawalną technologią niż AR czy materiały w 360 stopniach.
– Zobaczyć, znaczy uwierzyć. Konsumenci, którzy mieli styczność z goglami byli skłonniejsi do wydawania pozytywnych opinii.
– 60% użytkowników, którzy wypróbowali VR mieli pozytywne zdanie o markach.
– Więcej niż połowa konsumentów obejrzawszy reklamę w 360 stopniach jest skłonna do poświęcenia więcej czasu na odczytanie przekazu.

O badaniu:
YuMe przebadał ponad 800 użytkowników w Stanach Zjednoczonych, którzy mieli – lub nie, kontakt z wybranymi technologiami VR, AR i 360 stopni.

Serwisy z wideo na życzenie stawiają swoje pierwsze kroki

Powyższy raport tłumaczy, dlaczego serwisy VoD starają się dążyć do udostępniania swojego kontentu z technologii VR.

Na naszym rodzimym rynku możemy obejrzeć pierwszy serial w całości nakręcony na potrzeby gogli VR. Taki ruch wykonał serwis Player.pl i opublikował produkcję pt. „Para nie do pary” z Pawłem Małaszyńskim i Magdaleną Różczką.

Ostatnio swoje pierwsze kroki stawiał Netflix (więcej tutaj), do amerykańskiego giganta wkrótce dołączy także Hulu (więcej tutaj).

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: