Większość korzystających z technologii VR wierzy, że będzie to najbardziej rozwojowa technologia – wynika z raportu YuMe.
YuMe specjalizuje się w reklamie wideo dostarczając narzędzia i analitykę bazy widzów. Firma opublikowała nowy raport przedstawiający nastawienie użytkowników do ciekawszej formy prezentowania reklam, włączając w to wirtualną rzeczywistość (VR), rozszerzoną rzeczywistość (AR) i materiały nakręcone w 360 stopniach.
Z raportu wynika, że nowa forma promocji daje szansę na indywidualne zaangażowanie użytkownika wobec marki oraz zwiększenie jego uwagi skierowanej na promowany produkt.
Osoby, które już skorzystały z gogli VR uważają, że owa technologia ma szansę na rozwój i określają ją branżowym sloganem „the next big thing”.
Użytkownicy dzięki nowej technice prezentacji reklam mają tendencję do automatycznego przypisywania pozytywnych cech marki (tzw. efekt halo), dlatego 51% konsumentów zgodnie uznało, że firma korzystająca z usługi VR jest bardziej innowacyjna. W percepcji spostrzegania brandu wynika, iż odbiorcy są w stanie spędzić więcej czasu i skupić większą uwagę na przekazie reklamowym. Zaś prawie 25% konsumentów świadomie potwierdziła, że są w stanie zainteresować się formą przekazu reklamy, jeśli jest ona przedstawiona w 360 stopniach.
Tripp Boyle, VP of Emerging Platforms, YuMe powiedział:
Wierzymy, że apetet na nowoczesne formy przekazu reklamy i jej odbiór rośnie bardzo szybko, dlatego marki powinny chcieć prowadzić bierną interakcję z konsumentami i odkrywać możliwości jakie płyną z tych technologii.
Najważniejsze informacje z raportu:
– Wciągająca technologia to teraz temat numer jeden na masowym rynku. 86% konsumentów słyszało o nowych urządzeniach (VR, AR, 360 stopni), a 29% z nich miało kiedykolwiek z tym do czynienia.
– VR jest bardziej rozpoznawalną technologią niż AR czy materiały w 360 stopniach.
– Zobaczyć, znaczy uwierzyć. Konsumenci, którzy mieli styczność z goglami byli skłonniejsi do wydawania pozytywnych opinii.
– 60% użytkowników, którzy wypróbowali VR mieli pozytywne zdanie o markach.
– Więcej niż połowa konsumentów obejrzawszy reklamę w 360 stopniach jest skłonna do poświęcenia więcej czasu na odczytanie przekazu.
O badaniu:
YuMe przebadał ponad 800 użytkowników w Stanach Zjednoczonych, którzy mieli – lub nie, kontakt z wybranymi technologiami VR, AR i 360 stopni.
Serwisy z wideo na życzenie stawiają swoje pierwsze kroki
Powyższy raport tłumaczy, dlaczego serwisy VoD starają się dążyć do udostępniania swojego kontentu z technologii VR.
Na naszym rodzimym rynku możemy obejrzeć pierwszy serial w całości nakręcony na potrzeby gogli VR. Taki ruch wykonał serwis Player.pl i opublikował produkcję pt. „Para nie do pary” z Pawłem Małaszyńskim i Magdaleną Różczką.
Ostatnio swoje pierwsze kroki stawiał Netflix (więcej tutaj), do amerykańskiego giganta wkrótce dołączy także Hulu (więcej tutaj).