NetflixNews

Zamieszanie wokół pakietów Netfliksa (mamy oświadczenie)

Rośnie krytyka w stronę platformy Netflix, która testuje nowe cenniki wprowadzając w błąd konsumenta. Pakiet ULTRA nie istnieje, ale jest oferowany przyszłym subskrybentom…

Od początku wakacji, serwis Netflix testuje na całym świecie nową pakietyzację. Od czasu, kiedy opublikowaliśmy informację o nowym pakiecie ULTRA, rośnie krytyka w stronę giganta VoD. Wszystko za sprawą wprowadzenia w błąd użytkowników, którzy przechodzą rejestrację i aktywację subskrypcji. Jak się okazuje, firma testuje 9 wersji planów, ale żaden z nich nie jest prawdziwy. Użytkownicy tracą cierpliwość – tak się nie robi Netfliksie!

Netflix proponuje pakiety, które nie istnieją

Jak się okazuje, taka praktyka jest realizowana we wszystkich krajach, na których dostępna jest platforma Netflix. Przyszli subskrybenci, w momencie rejestracji i aktywacji usługi, mają różne warianty planów. Nie ma jasnych informacji, który użytkownik zobaczy dany plan, najprawdopodobniej jest to losowe. W Polsce obecnie testowanych jest do 9 wariantów, ale warto podkreślić, że mają się nijak do rzeczywistości.

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia i niezadowolenia użytkowników, przypominamy, że dostępne są (mimo wszystko) trzy dotychczasowe plany:

  • Podstawowy (jakość SD i jeden ekran)
  • Standard (jakość HD i dwa ekrany)
  • Premium (jakość Ultra HD i cztery ekrany)

Inaczej jednak widzą użytkownicy, którzy nie opłacają i nie są jeszcze zarejestrowani na platformie. Bowiem przyszli subskrybenci mają do wyboru aż 9 wariantów planów, w tym także nowy pakiet ULTRA, który w rzeczywistości nie istnieje.

W przedstawianych, fikcyjnych planach, widzimy pakiet ULTRA za 70 zł per miesiąc. Zawiera wszystko to, co poprzednie plany, ale posiada dodatkowe materiały, tzw. zakulisowe. Jednak takie materiały, głównie do oryginalnych seriali Netfliksa są dostępne dla każdego planu – nawet tych obecnych.

Pakiet ULTRA z ekskluzywnymi materiałami od Netfliksa
Pakiet ULTRA z ekskluzywnymi materiałami od Netfliksa

W innych przypadkach, widzimy, że Netflix testuje także opcje z liczbami ekranów, na których można jednocześnie oglądać. Bywają takie wersje, gdzie obecne pakiety mają mniejszą liczbę, np. Premium zamiast 4, posiada tylko 2 ekrany. Dzięki temu, najwyższy, nieistniejący pakiet Ultra miałby właśnie najwyższą liczbę ekranów i kosztowałby 61 zł.

Co ciekawe, Netflix sprawdza również, czy użytkownik zapłaciłby 61 zł za obecny pakiet Premium, ale z dodatkowymi materiałami. Powracamy także do przedstawianych przez nas rewelacji o tym, że mógłby istnieć pakiet z opcją HDR albo z najwyższą technologią dźwięku.

Netflix sobie testuje, więc w czym problem?

Wszystko wprowadza się do tego, że Netflix prezentuje ofertę, której po prostu nie ma. Użytkownicy chcący zdobyć prezentowany pakiet, np. Ultra za 70 zł, tak naprawdę otrzymuje stary pakiet Premium, z obecnymi warunkami. A dodatkowe materiały, tak czy siak, są dostępne dla każdego.

Taki sposób igranie z subskrybentami spowodowało nie tylko zamieszanie, ale także rosnące negatywne opinie na temat tego testu. Użytkownicy czują się oszukani, nie tylko Ci, którzy kupili. Niektórzy niedoszli subskrybenci piszą, że nie zdecydowali się na żaden z pakietów, bo co wchodzili to mieli inne propozycje. A już na pewno nie będą płacić drożej za coś, co koledzy czy rodzina mają za mniejszą kwotę.

Warto jednak podkreślić, że jeśli użytkownik nie dostał tego planu co chciał, to w pierwszym miesiącu może za darmo zmienić plan na jaki chce – bez konsekwencji. Ponadto, dla polskich widzów dostępny jest czat z konsultantem, można też próbować odzyskać pieniądze, jeśli uzna się, że aktualne plany jednak nie są dla nas wystarczające.

Oświadczenie Netfliksa do powyższych informacji:

Netflix nieustannie testuje nowe rozwiązania, a poszczególne próby zwykle różnią się od siebie czasem trwania. W tym przypadku testujemy różne poziomy cenowe oraz wachlarz dostępnych funkcji, by lepiej zrozumieć podejście konsumentów do oferty Netflix. Nie wszyscy użytkownicy zobaczą ten test, a część z proponowanych w nim elementów może nigdy nie zostać wprowadzona.

U użytkowników objętych testem, istnieją 2 warianty procesu zakupu usługi. W pierwszym, użytkownik, który wybierze pakiet oferujący funkcje niedostępne obecnie w serwisie (np. Wyjątkowe materiały zakulisowe i treści dodatkowe), przed uiszczeniem płatności zostanie poinformowany, że Plan, który wybrał jest planem testowym i jeszcze nie obowiązuje, w zamian za to będzie miał możliwość wyboru 1 z 3 obecnie dostępnych planów. W drugim przypadku użytkownik, który wybierze najwyższy pakiet, ale nadal zawierający obecnie istniejące w serwisie funkcje (Jak HDR czy najwyższa, jakość dźwięku) po uiszczeniu płatności zostanie poinformowany, że wybrane funkcje zostały włączone na jego koncie, a dodatkowo zapłaci za nie jedynie 52 zł, czyli mniej niż początkowo zakładał.

Warte podkreślenia jest też, że każdy nowy użytkownik, niezwłocznie po tym jak zarejestruje się w serwisie ma możliwość zmiany planu na taki, który mu najbardziej odpowiada. Zmiana ta odbywa się bezpłatnie w ramach pierwszego miesiąca korzystania z usługi. Nieustanne testowanie i szukanie najlepszych rozwiązań jest na stałe wpisane w DNA marki Netflix, to właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie ulepszać serwis dla naszych użytkowników każdego dnia.

Użytkownicy, który nie chcą brać udziału w tego typu testach mogą wyłączyć tę opcję w panelu ustawień na swoim profilu Netflix.- Biuro Prasowe Netflix

Tagi
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: