„Upewnij się, że żadna z kobiet w Twoim otoczeniu nie ma dostępu do treści”. Taką informację czytamy dzisiaj na stronach Wirtualnej Polski.
Dziś wystartowała kolejna odsłona kampanii Showmaxa promująca serial „Opowieść podręcznej”. Przypominamy, że na początku platforma rozpoczęła fikcyjną sprzedaż oficjalnych strojów Podręcznych. Z kolei modelki przebrane w ten strój przechadzały się po warszawskich ulicach. W następnej odsłonie udział w kampanii wzięły znane kobiety, w tym m.in Małgorzata Rozenek czy Weronika Rosati. Celebrytki opowiadały o hejcie, z którym muszą mierzyć każdego dnia. A jak wiemy, w serialu wszystko zaczęło się właśnie od hejtowania kobiet. Więcej na ten temat pisaliśmy pod TYM adresem.
Showmax i Wirtualna Polska blokują dostęp do internetu dla wszystkich kobiet
Jest to zamierzony cel i kolejna odsłona kampanii nawiązującej do strasznych, acz niekoniecznie niemożliwych czasów, gdzie mężczyźni stają się Panami kobiet.
Dziś, w wybranych momentach i artykułach pojawiać się może komunikat blokujący dostęp do treści. Z komunikatu czytamy, że artykuły nie są dostępne dla kobiet i należy potwierdzić swoją płeć. Jak widać na powyższej grafice, komunikat został ułożony pod mężczyznę, bowiem z góry zakłada się, że to właśnie internauta z płci męskiej raczej przebywa na stronach internetowych. Użytkownik musi upewnić się, że kobiety z jego otoczenia nie będą miały styczności z newsem i dopiero może przejść do jego przeczytania.
Kolejna odsłona kampanii zwraca ponownie uwagę na prawa kobiet i nieciekawą wizję przyszłości. Nie jest to zwykła promocja serialu „Opowieści podręcznej”. Tak samo jak serial, ma szokować i rozpocząć dyskusję i przemyślenia na temat tego, co obecnie dzieje się nie tylko w Polsce.
Każdy etap kampanii społecznej wspiera finansowo Centrum Praw Kobiet. Jak się okazuje, organizacja straciła wsparcie rządowe kilka lat temu.