Showmax zapowiedział kolejny sezon serialu „Opowieść podręcznej”. Premiera zaraz po emisji w USA. Serwis zainicjował kolejną odsłonę kampanii społecznej.
Drugi sezon „Opowieści podręcznej” właśnie się zakończył. Z tej okazji, Showmax ruszył z kolejną odsłoną kampanii społecznej. Postacie ubrane w strojach Podręcznych ponownie wyszły na warszawskie ulice. Platforma potwierdziła także, że planuje udostępnić trzeci sezon serialu. Premiera ma być zaraz po emisji w Stanach Zjednoczonych, czyli na takich samych zasadach jak do tej pory.
„Opowieść podręcznej” ponownie w serwisie Showmax w 2019 roku
Trzeci sezon zadebiutuje rok po zakończeniu obecnej serii, czyli w 2019 roku. W ostatnim odcinku drugiego sezonu zauważamy istotną zmianę myślenia po stronie kobiet z wyższego szczebla. Czy to początek końca Gileadu? Dowiemy się także o tym, co zdecyduje June i czy kiedyś w końcu odzyska swoją rodzinę? Nowy sezon pojawi się w Polsce, na platformie Showmax, zaraz po premierze w Stanach Zjednoczonych.
Kolejna odsłona kampanii społecznej. Podręczne wyszły na ulice w Warszawie
Centrum Warszawy, wczesny ranek. Wraz z pierwszymi kroplami deszczu na ulicach miasta pojawiają się czerwone sylwetki kobiet kroczących przed siebie ze spuszczonymi głowami. Zastęp podręcznych maszeruje w całkowitym milczeniu. Od czasu do czasu przystają. Zatrzymują się przed Sejmem czy Pałacem Prezydenckim. Podobnie, jak większość mieszkańców o tej porze, kobiety wsiadają również do metra czy tramwaju. Jednak poza strojem, na tle pozostałych pasażerów wyróżnia je również zachowanie – wzrok utkwiony w chodniku oraz wymowne milczenie obrazują przesłanie najgłośniejszej produkcji ostatnich lat. Podręczne spacerujące warszawskimi ulicami stanowią poniekąd żywe „pomniki” kobiet pozbawionych głosu, kobiet posłusznych. Budzący zainteresowanie marsz kończy się w Ogrodzie Saskim, gdzie podręczne stają między pomnikami uosabiającymi takie wartości jak prawda czy sprawiedliwość. Nieruchomiejąc na parę minut, na chwilę same stają się rzeźbami z przesłaniem.
Marsz podręcznych to już piąta akcja związana z drugim sezonem głośnego serialu „Opowieść podręcznej”, prowadzona przez Showmax w celu zwrócenia uwagi na istotę walki o prawa kobiet. Poprzedzały ją: „Artykuł zakazany dla kobiet” z ograniczeniem dostępu ze względu na płeć czytelnika, „Ostatnia kolekcja” – linia odzieżowa inspirowana najnowszymi światowymi trendami: dyskryminacją, przemocą i brakiem równouprawnienia, „Na początku było słowo” – akcja społeczna z Hanną Lis, Weroniką Rosati i Małgorzatą Rozenek-Majdan przeciwko nienawiści wobec kobiet w Internecie oraz limitowana kolekcja koszulek MOMU z hasłem przewodnim serialu Opowieść podręcznej „Nolite te bastardes carborundorum”. Wymienione działania wspierały finansowo Centrum Praw Kobiet, które na przestrzeni ostatnich lat straciło państwowe dofinansowanie.
O kampanii społecznej pisaliśmy na łamach naszego serwisu VODnews.pl. Na początku pojawiła się nowa kolekcja wzorowana na strojach Podręcznych. Gdy ktoś zdecydował się na zakup, mógł te pieniądze przekazać na cele społeczne dla Centrum Praw Kobiet. W kolejnej odsłonie kampanii, udział wzięły znane kobiety, w tym Weronika Rosati czy Małgorzata Rozenek-Majdan. Cebelrytki opowiadały o hejcie, jaki narasta wokół nich i o tym, że właśnie od słów wszystko się zaczyna.
Do promocji praw kobiet nawiązano współpracę z Wirtualną Polską. W ramach tej akcji, artykuły były blokowane dla kobiet. Więcej na ten temat pisaliśmy pod TYM adresem.