NetflixNews

Netflix wychodzi poza internet. Produkcje oryginalne w kinie i w prasie

Platforma VOD posiada szeroki wachlarz produkcji własnych, wydając na nie ogromne pokłady finansowe. Aby móc zdobywać sławę na galach Emmy i Oscary, Netflix wchodzi na rynek prasy i do kina.

Globalny serwis z wideo na życzenie w swoim portfolio posiada ogromną liczbę produkcji oryginalnych. Netflix wielokrotnie podkreślał, że wszystkie inwestycje i milionowe zadłużenia powstają po to, by budować bibliotekę z oryginalnymi tytułami. Firma zamierza rozbudować swoją bibliotekę na całym świecie, generując przy tym 80 proc. udziału własnych produkcji. Gigant VOD marzy jednak o obecności i wygrywaniu nagród na różnych festiwalach, czy na najważniejszych galach dla filmowców, takie jak Emmy czy Oscary. Musi jednak spełnić jeden. najważniejszy warunek.

Netflix powalczy o nagrody, jeśli oryginalne filmy zadebiutują w kinie jeszcze przed premierą w internecie

Serwis wielokrotnie dogadywał się z wybranymi sieciami kin, aby ich filmy fabularne mogły być wyemitowane jeszcze przed premierą w streamingu. Po aferze w Cannes, w dalszym ciągu nie cichną słowa krytyki wobec Netfliksa i jego udziału w tego typu festiwalach. Firma próbowała znaleźć rozwiązanie idąc nieco na kompromis, ale w dalszym ciągu spotykała na swojej drodze przeszkody. Aby móc „zamknąć usta” właścicielom kin i twórcom filmowym, Netflix kupił sobie… kino.

Zakup kina był naturalnym sposobem, aby móc ponownie wrócić do gry i walczyć o nagrody. Nic dziwnego, że firma stara się o tego typu wyróżnienia. W końcu właściciele największej platformy na świecie wydają ogromne budżety na realizację produkcji własnych. Jednak zakup przez firmę kina nie było zwykłym ruchem, bowiem zakupione kino to hollywoodzki Egyptian Theatre. Obiekt odcisnął swój ślad w historii kinematografii, to właśnie w tym miejscu wyświetlono po raz pierwszy hollywoodzką premierę pt. „Robin Hood” z Douglasem Fairbanksem w głównej obsadzie.  Aktualnie Eguptian Theatre jest siedzibą organizacji American Cinematheque, gdzie prowadzone są zajęcia edukacyjne dot. filmu. To właśnie w tym miejscu urządzane są specjalne pokazy filmów, głównie klasycznych. Kupno kina o tak wysokiej renomie to nie tylko dodatkowy zastrzyk gotówki, ale także inna forma organizacji premier filmowych. Netflix zdecyduje się na wyświetlanie nowego filmu specjalnie dla dziennikarzy i dla publiki – najprawdopodobniej na dzień lub kilka dni przed publikacją w swoim serwisie. Tym samym wilk będzie syty, a owca cała. I wszyscy powinni być zadowoleni.

Budowanie szumu wokół produkcji oryginalnych pomoże prasa. Powstaje magazyn Wide

Reed Hasting – CEO Netflix – zdecydował się na kolejną inwestycję. Tym razem mowa o stworzeniu magazynu zatytułowanego Wide. Obecność platformy w prasie wydawać się może czymś dziwnym, ale jest to dobrze zgrana akcja. Budowanie tzw. hype’u (szumu, rozpoznawalności) wokół produkcji własnych nie jest czymś łatwym, a już tym bardziej tanim przedsięwzięciem. Netflix na promocję swoich tytułów również przeznacza nie małą część swojego budżetu. Wykorzystuje do tego również profile społecznościowe, prowadząc je w humorystyczny stylu, przyzwyczajając do siebie fanów. Do szczęścia firmie brakuje jeszcze narzędzia, które pozwoli klientom poznać nowe produkcje, dowiedzieć się o zakulisowych ciekawostkach na temat danego serialu czy filmu. A także poznać lepiej gwiazdy, często dopiero zaczynające swoją przygodę w aktorstwie.

Magazyn Wide ma być przede wszystkim wizytówką produkcji oryginalnych, gdzie wyczytamy jak najwięcej informacji o tym, co aktualnie Netflix produkuje. Drukowany magazyn będzie liczyć ponad sto stron. Warto dodać, że firmie nie zależy na wydaniu „reklamówki”, ma być to prasa branżowa, trafiająca także do twórców filmowych. W ten sposób Netflix będzie chciał przyzwyczajać środowisko filmowe i Hollywood do swojej marki i budować świadomość istotności platform VOD.

W Polsce dostępny jest magazyn Netfilm, w którym można poczytać m.in. o produkcjach Netfliksa. Więcej na ten temat pisaliśmy pod TYM adresem.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: