Widzowie serwisu YouTube spędzają łącznie niewyobrażalną ilość godzin dziennie – według danych pochodzących od grupy Alphabet, z której wywodzi się Google.
Korporacja chwali się swoimi wielkimi osiągnięciami związanymi z platformą YouTube. Na całym świecie, użytkownicy spędzają łącznie niewyobrażalną ilość godzin (ok. 1 biliona) dziennie oglądając dostępny kontent w serwisie.
Gdyby standardowy użytkownik, zaspakajać swoją ciekawość, odkrywając nowości muzyczne i śledząc bieżące informacje spędził 1 bilion godzin w serwisie, zajęłoby mu to ponad 100 tys. lat.
Kilka lat wcześniej podjęliśmy ciężką decyzję związaną z serwisem YouTube. Kiedy wszyscy byli skoncentrowani na tym ile odsłon generuje dany materiał wideo, my postanowiliśmy mierzyć czas spędzony przez użytkownika. Ten wskaźnik pozwala nam zrozumieć czy widz rzeczywiście był zainteresowany obejrzanym materiałem. Dzięki tej metodzie, mogliśmy wspomóc twórców kanałów zwiększając zainteresowanie fanów ich kontentem – powiedział Cristos Goodfrow odpowiedzialny za rozwój serwisu YouTube.
Przy okazji ogłoszenia sukcesu platformy YouTube, przedstawiciele korporacji zapowiedzieli plany rozwoju płatnej sekcji YouTube Red. Docelowo chcą zwiększyć liczbę krajów oferujących dostęp do pakietu premium. Zapowiedzieli również większą ilość oryginalnego kontentu. Płatna usługa została uruchomiona w 2015 roku i na tę chwilę jest dostępna w pięciu krajach.