NewsShowMax

ShowMax wycofuje kontrowersyjną reklamę filmu „W ciemności”

Serwis ShowMax od czasu wejścia do Polski w stale prowadzi kampanię reklamową. Teraz firma wycofuje kontrowersyjną reklamę do filmu „W ciemności”.

Wszystkie reklamy nawiązują do kontentu oferowane w bibliotece platformy ShowMax. Szeroka kampania głównie opiera się na produkcjach własnych, takich jak „Czerwony punkt” czy ostatni film „Ksiądz” w reżyserii Wojtka Smarzowskiego. W internecie można znaleźć inne reklamy, które zachęcają do oglądania polskich filmów.

Kilka dni temu, firma wypuściła reklamę w internecie promującą polski tytuł „W ciemności” w reżyserii Agnieszki Holland. Film nawiązuje do Żydów, którzy poruszali się i zamieszkiwali  w kanałach w Lwowie. W roli głównej wystąpił Robert Więckowski, który wspomagał rodzinę Chigerów i ich żydowskich współtowarzyszy.

Wszystkie reklamy emitowane przez ShowMax nawiązują kontekstowo do promowanej treści. W tym przypadku, kontekst został potraktowany dosłownie i nawiązywał do samego plakatu filmu.

W reklamie widnieje komunikat „Nie szukaj po kanałach. My znajdziemy za Ciebie”. Ten niefortunny tekst jest jednak nie na miejscu. Mając to na uwadze, po interwencji, firma zdecydowała się wycofać kampanię.

Po interwencji serwisu WP Film, przedstawiciele ShowMaxa odpowiedzieli:

Reklama Showmax z założenia łączy się z tematyką filmową. (…) W tym konkretnym przypadku zbyt dosłownie nawiązano do plakatu. Mając na uwadze różne możliwe interpretacje, nie będziemy kontynuować emisji tej reklamy i usuniemy ją ze wszystkich źródeł.

Źródło: WP Film, zdjęcie Prairie Dog

Dodaj komentarz

Comodo SSL
Close
%d bloggers like this: