News

Nielsen o serwisach VOD. Tradycyjna telewizja zacznie współpracować?

Według badania Nielsen Audience Measurement, ponad 54 proc. polskich internautów korzysta z serwisów VOD jako uzupełnienie tradycyjnej telewizji.

Przeprowadzone przez Nielsen badanie wykazało, że 54 proc. polskich internautów ogląda treści wideo w Internecie, jako uzupełnienie tradycyjnej telewizji. 98 proc. konsumentów ogląda treści wideo online w domu. W związku z tym Nielsen planuje wprowadzenie nowego narzędzia badawczego, które wymaga powiększenia panelu.

Obecnie panel do pomiaru oglądalności linearnej liczy dwa tysiące gospodarstw domowych. Firma planuje jednak jego rozbudowę do pięciu tysięcy. Dodatkowo Nielsen Audience Measurement podążając za bieżącym trendem wzrostu popularności wideo online, zdecydował się na wprowadzenie nowego narzędzia o nazwie streaming meter (specjalny router), który za pomocą połączenia z Internetem będzie mierzył oglądalność treści wideo w danym gospodarstwie domowym.

Streaming meter dostarczy m.in. takich danych jak:

  • pasywny pomiar transmisji strumieniowej na wszystkich urządzeniach cyfrowych;
  • informacje o platformach wykorzystywanych lub oglądanych poprzez TV / non-TV;
  • bieżące informacje o wykorzystywaniu TSV, Catch Up, VOD (ipla,vod.tvp.pl. Player.pl) lub OTT (Netflix, Showmax).

Nielsen o rosnącym znaczeniu serwisów VOD

W odpowiedzi na wyzwania, jakie stawia przed nami rozwijająca się technologia transmisji treści video przygotowaliśmy propozycję, która pozwoli na jeszcze dokładniejsze opisanie rynku telewizyjnego w Polsce.

Projekt powiększenia panelu telemetrycznego z 2000 HH do 5000 HH oraz zainstalowanie w nim 1000 HH wyposażonych w Streaming meter pozwoli na dokładniejsze opisanie widowni stacji skierowanych do wąskiego grona widzów (stacje tematyczne) oraz pozwoli zidentyfikować treści video konsumowane przez naszych panelistów na innych urządzeniach niż odbiornik telewizyjny(PC, laptopy, tablety smartphony).

Mamy nadzieję, że we współpracy z naszymi klientami zrealizujemy ten projekt i już w 2019 roku będziemy mogli rozpocząć dostarczanie danych z powiększonego panelu wraz z danymi z urządzeń mobilnych – komentuje Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement.



Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
Comodo SSL