Podczas 16. Konferencji Technik Szerokopasmowych poświęcono uwagę tematowi o piractwie w sieci. Firma Deloitte wylicza straty dla serwisów VOD.
Zebrani podczas konferencji specjaliści rozmawiali o skali piractwa w internecie. I wskazywali na istotny problem, którego najprawdopodobniej nie dostrzegają platformy oferującej wideo na życzenie.
W czerwcu firma Deloitte opublikowała badanie, z którego czytamy o udziale pirackich stron na rynku polskim. Z raportu wynika, iż co drugi polski internauta w wieku 15-75 lat korzysta z treści udostępnianych nielegalnie. Według szacunków, jest to ponad 12 milionów osób. Deloitte w swoich wnioskach wskazał również straty finansowe wynoszące ok. 3 mld zł w skali roku. Co ciekawe, Polacy bardzo chętnie korzystają z płatnych opcji udostępnianych przez pirackie serwisy.
Piractwo w sieci to efekt niezrozumienia klienta przez serwisy VOD
Prelegenci pochylając się nad powyższym tematem mówią o braku zrozumienia pirata przez platformy VOD. „To źle obsłużony klient” – jednoznacznie podkreślili. Według specjalistów, nadawcy oraz dystrybutorzy kontentu nie dostrzegają zmieniających się potrzeb klientów. Dlaczego?
W dzisiejszej konsumpcji treści, użytkownik jest często zainteresowany tylko jednym, konkretnym serialem. Nie zamierza kupować całego pakietu, aby obejrzeć tylko jeden tytuł. W przypadku braku takiej oferty, ów klient jest skłonny poszukać alternatywnego rozwiązania, nie zawsze legalnego.
Szymon Krabowski, Business Development Director w firmie Vector pochylił się jeszcze nad jednym problemem dotykającym skalę piractwa w Polsce. Krabowski twierdzi, że w naszym kraju jest duża tolerancja dla piractwa, a niektórzy wręcz odnoszą się tym publicznie bez obawy na konsekwencje.
Przypominamy, że Polska nie jest liderem w tym feralnym zestawieniu. Wyprzedza nas m.in Ukraina, dla której piractwo w sieci to codzienność. Sprawdź szczegóły -> TUTAJ. Internetowe serwisy z filmami odwiedza miesięcznie ponad 7,6 mln ukraińskich internautów (PC), którzy stanowią 41,7 proc. użytkowników sieci w tym kraju.
Powracając do naszego rynku. Jak się okazuje, ponad połowa Polaków wciąż nie zamawia treści z serwisów VOD. Wyraźnie widać, że w Polsce jest jeszcze ogromny niewykorzystany potencjał w budowaniu rynku newsów w formule VOD.