Polska będzie jednym z pierwszych krajów, którzy będą mogli skorzystać z narzędzia Total Audience – wynika z informacji Nielsen.
Nielsen jako globalna firma badawcza jakiś czas temu rozpoczęła prace nad kompleksowym mierzeniem oglądalności materiałów wideo z uwzględnieniem internetu. Początkowe testy zostały przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych o czym szerzej pisaliśmy TUTAJ. Narzędzie Total Content Ratings pozwala korporacji mierzyć oglądalność programów zarówno w tradycyjnej telewizji jak i w serwisach VOD. CBS jako pierwszy nadawca zgodził się na współpracę przy rozwoju tego typu badań.
Polski oddział Nielsena, na chwilę obecną nie potwierdza, iż w naszym kraju mogłoby pojawić się takie kompleksowe rozwiązanie. Przedstawiciel firmy podkreśla jednak, że Total Audience to pierwszy krok w kierunku digital. Jako lider na rynku badawczym dla reklamodawców, starają się sprostać oczekiwaniom jakie niosą obecne trendy.
Nowa opcja pozwoli marketerom lepiej zarządzać efektywnością reklam, które pojawiają się nie tylko w telewizji. Obecność kanałów linearnych w internetowych usługach będą brane pod uwagę jako łączna realizacja kampanii. Dodatkowe emisje w ramach wideo typu na żądanie (bądź na YouTube) również będą mogły być zliczane do pełnych statystyk przy promocji produktów lub usług.
Działania Nielsena na polu digital to odpowiedź na konsumpcję treści, przy której telewizja nie ma już monopolu. Młodzi widzowie chętniej sięgają do programów telewizyjnych dostępnych w serwisach VOD. Mimo, iż telewizja nie umiera (wbrew doniesieniom branży), to połączenie tych dwóch mediów jest naturalnym krokiem.