NetflixNews

Z Netflixa nikt nie korzysta? Bzdura! Obalamy wnioski raportu Gemiusa

Media rozpowszechniają wyniki raportu Gemiusa o rynku VOD. Nagłówki brzmią jednoznacznie: Netflix w Polsce nie jest popularny. A właśnie, że jest.

Przedstawiciele Gemiusa wypuścili raport z najnowszymi danymi o rynku VOD w Polsce (o którym pisaliśmy TUTAJ). Z ich wniosków nie wynika, iż Netflix jest niepopularny – to tylko haczyk dziennikarzy, który jest zarzucany na czytelników aby podbić statystyki. Rzeczywistość jest zupełnie inna.

Według najnowszego badania Megapanelu, w grudniu ub. r. Netflix wygenerował ponad 437 tys. unikalnych użytkowników, z czego prawie 386 tys. to użytkownicy komputerów stacjonarnych lub laptopów.

Media masowo rozpowszechniają informację, że amerykański gigant w Polsce nie przyjął się tak dobrze jak w innych krajach. Co więcej, nikt z niego nie korzysta. Patrząc na dane polskich dystrybutorów, gdzie VOD.pl ma ponad 4 mln użytkowników, Player, IPLA i TVP po ok. 2 mln widzów to rzeczywiście można odnieść wrażenie, iż Netflix nie jest u nas popularny. Jednakże, nie od dziś wiadomo, że z serwisu streamingowego Reeda Hastingsa korzysta się najmniej na… desktopach.

Badanie Gemiusa dotyczy użytkowników korzystających ze strony www.netflix.com wyświetlanej na dekstopach i w przeglądarce na urządzeniach mobilnych. Raport nie uwzględnia wyników z aplikacji mobilnych czy też z innych urządzeń takich jak Smart TV czy przystawka Chromecast.

Oficjalnych danych na ten temat nie ma, firma po prostu nie ma zwyczaju chwalić się statystykami z konkretnego rynku. Warto jednak zaznaczyć, że Netflix jest dostępny na wielu platformach:

Smart TV Sony, Samsung, Sharp, LG, Philips, Panasonic, Toshiba
Konsole Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Wii, Wii U
Tablety Android, iPad
Smartfony Android, iPhone, Windows Phone
Odtwarzacze Blu-Ray Sony, Samsung, LG, Philips, Panasonic, Toshiba
Kino domowe LG, Sony
Dekodery Sony, YouView, Virgin Media, TalkTalk
Media streamery Apple TV, Philips, Roku, Western Digital, Virgin Media, Google Chromecast

Więcej o usłudze Netflix – TUTAJ.

Użytkownicy ceniący najwyższą jakość materiałów wideo oglądają najczęściej na telewizorach w usługach typu Smart TV. To właśnie tam można zobaczyć seriale i filmy w jakości 4K. Ponadto ogromne ekrany sprawiają wrażenie, jakbyśmy oglądali seans w kinie.

Aby oglądać kontent Netflixa na telewizorach nie potrzebujemy opcji Smart. Dzięki aplikacji dostępnej na konsoli Playstation czy przystawce Chromecast możemy bardzo szybko i łatwo zorganizować maratony serialowe i filmowe. Przystawka od Google jest lepszym rozwiązaniem dla osób ceniący baterię w smartfonach. Wystarczy połączyć się z urządzeniem, uruchomić materiał i ostatecznie rozłączyć się z telewizorem. Odcinek nadal jest wyświetlany, a telefon oszczędza baterię.

Kolejną, popularniejszą formą oglądania Netflixa są aplikacje mobilne na smartfony i tablety. Potwierdzeniem tej tezy może być nowa funkcjonalność, która została wprowadzona do urządzeń mobilnych. Od teraz można pobierać seriale/filmy i oglądać je bez dostępu do internetowego łącza (więcej o tym pisaliśmy TUTAJ).

Jeszcze zanim geoblokada została wyłączona, Reed Hastings – CEO Netflix – wspominał, że bardzo duży udział w oglądalnościach mają urządzenia mobilne. Zapewne Polska nie jest wyjątkiem i także generuje widownię na mniejszych ekranach.

Pozostaje zatem prosić szanowne grono z mediów, aby spróbowali wersję próbną (jest bezpłatna) i sprawdzili jak się ogląda na innych platformach. Wówczas może okazać się, że laptopy i komputery stacjonarne to wybór nie do końca popularny wśród abonentów.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: