NetflixNewsSuperHIT

Z Netflixa nikt nie korzysta? Bzdura! Obalamy wnioski raportu Gemiusa

Media rozpowszechniają wyniki raportu Gemiusa o rynku VOD. Nagłówki brzmią jednoznacznie: Netflix w Polsce nie jest popularny. A właśnie, że jest.

Przedstawiciele Gemiusa wypuścili raport z najnowszymi danymi o rynku VOD w Polsce (o którym pisaliśmy TUTAJ). Z ich wniosków nie wynika, iż Netflix jest niepopularny – to tylko haczyk dziennikarzy, który jest zarzucany na czytelników aby podbić statystyki. Rzeczywistość jest zupełnie inna.

Według najnowszego badania Megapanelu, w grudniu ub. r. Netflix wygenerował ponad 437 tys. unikalnych użytkowników, z czego prawie 386 tys. to użytkownicy komputerów stacjonarnych lub laptopów.

Media masowo rozpowszechniają informację, że amerykański gigant w Polsce nie przyjął się tak dobrze jak w innych krajach. Co więcej, nikt z niego nie korzysta. Patrząc na dane polskich dystrybutorów, gdzie VOD.pl ma ponad 4 mln użytkowników, Player, IPLA i TVP po ok. 2 mln widzów to rzeczywiście można odnieść wrażenie, iż Netflix nie jest u nas popularny. Jednakże, nie od dziś wiadomo, że z serwisu streamingowego Reeda Hastingsa korzysta się najmniej na… desktopach.

Badanie Gemiusa dotyczy użytkowników korzystających ze strony www.netflix.com wyświetlanej na dekstopach i w przeglądarce na urządzeniach mobilnych. Raport nie uwzględnia wyników z aplikacji mobilnych czy też z innych urządzeń takich jak Smart TV czy przystawka Chromecast.

Oficjalnych danych na ten temat nie ma, firma po prostu nie ma zwyczaju chwalić się statystykami z konkretnego rynku. Warto jednak zaznaczyć, że Netflix jest dostępny na wielu platformach:

Smart TV Sony, Samsung, Sharp, LG, Philips, Panasonic, Toshiba
Konsole Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, Wii, Wii U
Tablety Android, iPad
Smartfony Android, iPhone, Windows Phone
Odtwarzacze Blu-Ray Sony, Samsung, LG, Philips, Panasonic, Toshiba
Kino domowe LG, Sony
Dekodery Sony, YouView, Virgin Media, TalkTalk
Media streamery Apple TV, Philips, Roku, Western Digital, Virgin Media, Google Chromecast

Więcej o usłudze Netflix – TUTAJ.

Użytkownicy ceniący najwyższą jakość materiałów wideo oglądają najczęściej na telewizorach w usługach typu Smart TV. To właśnie tam można zobaczyć seriale i filmy w jakości 4K. Ponadto ogromne ekrany sprawiają wrażenie, jakbyśmy oglądali seans w kinie.

Aby oglądać kontent Netflixa na telewizorach nie potrzebujemy opcji Smart. Dzięki aplikacji dostępnej na konsoli Playstation czy przystawce Chromecast możemy bardzo szybko i łatwo zorganizować maratony serialowe i filmowe. Przystawka od Google jest lepszym rozwiązaniem dla osób ceniący baterię w smartfonach. Wystarczy połączyć się z urządzeniem, uruchomić materiał i ostatecznie rozłączyć się z telewizorem. Odcinek nadal jest wyświetlany, a telefon oszczędza baterię.

Kolejną, popularniejszą formą oglądania Netflixa są aplikacje mobilne na smartfony i tablety. Potwierdzeniem tej tezy może być nowa funkcjonalność, która została wprowadzona do urządzeń mobilnych. Od teraz można pobierać seriale/filmy i oglądać je bez dostępu do internetowego łącza (więcej o tym pisaliśmy TUTAJ).

Jeszcze zanim geoblokada została wyłączona, Reed Hastings – CEO Netflix – wspominał, że bardzo duży udział w oglądalnościach mają urządzenia mobilne. Zapewne Polska nie jest wyjątkiem i także generuje widownię na mniejszych ekranach.

Pozostaje zatem prosić szanowne grono z mediów, aby spróbowali wersję próbną (jest bezpłatna) i sprawdzili jak się ogląda na innych platformach. Wówczas może okazać się, że laptopy i komputery stacjonarne to wybór nie do końca popularny wśród abonentów.

Dodaj komentarz

Comodo SSL
Close
%d bloggers like this: