NetflixNewsShowMax

Netflix i ShowMax w walce o polskie produkcje

Globalne platformy streamingowe Netflix i ShowMax aby dotrzeć do polskiego widza zamierzają skupić się na realizacji lokalnych projektów.

Polskie serwisy VOD, takie jak IPLA czy Player mają znaczną przewagę konkurencyjną nad światowymi usługami oferując szeroki asortyment lokalnych produkcji. Przedstawiciele rodzimych serwisów wielokrotnie w wywiadach informowali, iż widzowie chętniej sięgają po polskie seriale, zaś znacznie mniej po produkcje np. ze Stanów Zjednoczonych czy z Wielkiej Brytanii.

W strategii budowania pozycji na naszym rynku powinno zatem uwzględnić produkcje lokalne. I do tego właśnie będą dążyć Netflix i Showmax.

Pierwszy z nich po rozpoczęciu globalnej ekspansji i zaciągnięciu ogromnego kredytu rozpoczyna realizację planu na 2017 rok. W różnych krajach pojawiają się sukcesywnie lokalne produkcje oferujące dostęp dla użytkowników na całym świecie. Najbardziej znana produkcja „3%” powstała w Portugalii, z kolei „Club de Cuervas” w Hiszpanii. Nie inaczej będzie na naszym własnym podwórku. Firma Reeda Hastingsa prowadzi rozmowy z lokalnymi producentami, przymierzają się do realizacji pierwszych produkcji (nie licząc materiałów typu stand-up, które są już dostępne na platformie) z udziałem polskich aktorów.

CEO korporacji, Reed Hastings, w wywiadzie dla polskich dziennikarzy podkreślił, że nie chce produkować seriali dla samej produkcji. Chciałby zrealizować takie scenariusze, które przypadną do gustu użytkownikom z całego świata.

Z kolei ShowMax słynie z oferowania lokalnych produkcji – to jest właśnie siła tej platformy. Oprócz kontentu dostępnego globalnie, firma zamierza oferować lokalne filmy i seriale. Stąd od kilku dni możemy śledzić promocję tajemniczego filmu „Czerwony punkt” w reżyserii Vegi. Dodatkowo, w ofercie pojawi się także internetowy serial satyryczny „Ucho Prezesa” – co jest doskonałym ruchem aby zwrócić na siebie uwagę.

Znawcy mediowy informują jakoby ShowMax miał mieć wysoki budżet do realizacji lokalnych produkcji, choć na chwilę obecną nikt nie potwierdził, czy są  w tym celu prowadzone rozmowy.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
Comodo SSL

Dzięki reklamom się utrzymujemy :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o serwisach VOD. Jeśli uznasz, że wybrana reklama przeszkadza Ci w korzystaniu naszej strony - po prostu do nas napisz!