UPC zamierza powalczyć o klientów nie tylko kablówek ale i platform cyfrowych oraz telekomów. W tym celu chce poszerzyć kontent o bazę Netflixa.
Przy okazji ogłoszenia zamiaru połączenia sił UPC z Multimedią, Frans-Willem de Kloet zapowiedział bliższą współpracę z amerykańskim gigantem. UPC aby nadal utrzymywać swoją pozycję na rynku zamierza skupić się nad rozwojem swojego flagowego produktu – telewizji Horizon.
Liberty Global (właściciel UPC) każdego roku inwestuje w kontent przeznaczony do platformy Horizon wydając na to około 2,5 mld dolarów. Aby uatrakcyjnić ofertę, globalna marka kupiła także prawa do Formuły 1.
Współpraca z Netflixem to naturalny ruch inwestycyjny, zyskają na tym zarówno UPC jak i Netflix. Liberty Global zyska prestiżowy kontent, zaś amerykańska firma może powiększyć zasięg o ponad 4 mln potencjalnych subskrybentów.