Netflix obok usługi streamingowej prowadzi tradycyjny model sprzedaży kontentu na płytach DVD. W samych Stanach Zjednoczonych w ciągu roku kupuje ponad 4 mln klientów.
To już prawie 20 lat minęło odkąd Netflix rozpoczął sprzedaż DVD za pomocą internetu. Od 1998 roku firma pierwotnie uruchomiła swój serwis aby rozpocząć innowacyjne podejście do sprzedaży nośników z filmami i serialami.
Pomimo ogromnego sukcesu usługi streamingowej, Netflix nigdy nie zrezygnował ze sprzedaży płyt DVD. Amerykańska firma uruchomiła nową aplikację na iOS dla użytkowników serwisu DVD.com – to siostrzana strona oferująca użytkownikom sprzedaż nośników, dostawę i zwrot za pomocą elektronicznej poczty.
Old-schoolowy serwis sprzedaży filmów może trochę dziwić, ale to wciąż dobrze prosperujący biznes. Średnio 4,2 milionów klientów w USA wciąż nabywa płyty od Netflixa.
Spółka powiedziała na łamach New York Times, że nadal będą kontynuować tę tradycję, dopóki będą chętni. Co więcej, Netflix zamierza dbać o lojalność swoich konsumentów, dlatego oferuje dostęp do najnowszych filmów najpierw na nośnikach DVD i Blu-Ray, a dopiero potem w usłudze streamingowej.