RaportySeriale VOD

Serial „Ucho Prezesa” oglądamy głównie w serwisie YouTube

Według badania Wavemaker i analizy Joanny Nowakowskiej z Screenlovers, internetowy serial „Ucho Prezesa” ogląda się w serwisie YouTube. Kim są widzowie?

Z najnowszego badania Wavemaker wynika, iż satyra „Ucho Prezesa” najchętniej oglądana jest przez internautów w serwisie YouTube. Jak się okazuje, produkcja jest wybierana częściej przez osoby 65+. Serial regularnie jest oglądany tylko przez 13 proc. ankietowanych.

„Ucho Prezesa” rządzi na platformie YouTube. Co z WP TV i Showmaxem?

Serial pierwotnie zadebiutował bezpłatnie w serwisie YouTube. Po wejściu Showmaxa, premierowe odcinki były (i są nadal) publikowane najpierw na platformie, by po tygodniu trafić do widzów YouTube’a. Na fali popularności produkcji i adekwatnej tematyki dla portfolio Telewizji WP, tytuł trafił także do linearnej emisji. Ostatecznie, rozkład publikacji wygląda następująco:

  • Showmax – premiera nowego odcinka (płatny dostęp)
  • Telewizja WP – cztery dni po premierze (naziemny lub satelitarny dostęp)
  • YouTube – tydzień po premierze (bezpłatny dostęp)

Jak wynika z analizy Nowakowskiej, najwięcej widzów „Ucha…” zbiera się w serwisie YouTube, ponad 70% użytkowników decyduje się na bezpłatną konsumpcję odcinków. Co ciekawe, Telewizja WP jest drugim wyborem przez interesantów. Dopiero na trzeciej pozycji znalazła się platforma Showmax, która wchodząc do Polski opierała się tym tytułem w swojej strategii i w kampanii promocyjnej.

Gdzie widzowie oglądają serial "Ucho Prezesa"?
Gdzie widzowie oglądają serial „Ucho Prezesa”?

Dowodem powyższej tezy mogą być statystyki kanału na YouTubie, gdzie bohaterowie znani z Kabaretu Moralnego Niepokoju wygenerowali już ponad 150,7 mln wyświetleń. Profil śledzi prawie 500 tys. subskrybentów, a każdy odcinek generuje średnio 1 mln odsłon.

Kim jest widz „Ucha Prezesa”? To przede wszystkim seniorzy

Patrząc na poniższy wykres, zauważyć można, że serial trafia głównie do mężczyzn (44 proc.), a wśród nich jest 17 proc. regularnych widzów. Jeśli spojrzymy na kobiety, to regularne ogląda tylko 9 proc. Z kolei, jeśli spojrzymy na wiek respondentów, to zauważymy wysoki odsetek osób 65+. Z każdym sezonem rośnie udział użytkowników w wieku 65+ (tylko 29 proc. seniorów nie widziało ani jednego odcinka). Zaś połowa osób w wieku 15-24 przyznaje się otwarcie, że nie ogląda tej produkcji.

Kim jest widz serialu "Ucho Prezesa"?
Kim jest widz serialu „Ucho Prezesa”?

Szczegóły analizy oraz informacje o metodzie badania znaleźć można pod TYM adresem.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: