Dokument o pedofilii w kościele zatytułowany „Tylko nie mów nikomu” wywołał falę dyskusji w mediach. Film dostępny jest w serwisach YouTube, VOD.pl oraz w telewizji.
Tomasz i Marek Sekielscy po ponad rocznym śledztwie dziennikarskim, udostępnili dwugodzinny dokument poruszający trudną tematykę pedofilii w kościele. Zanim projekt rozpoczął się na dobre, żadna stacja telewizyjna nie chciała brać w tym udziału. Bracia Sekielscy zdecydowali się na publiczną zbiórkę, w ramach której zebrali 450 tys. zł. Po publikacji filmu w pełni za darmo w serwisie YouTube, materiał pojawia się także w innych mediach.
„Tylko nie mów nikomu” w serwisach YouTube, VOD.pl oraz w telewizji WP i TVN
Telewizja WP jako pierwszy nadawca zdecydował się na wyemitowanie filmu braci Sekielskich. Zapowiedziano wówczas premierę oraz dwie powtórki, wszystkie emisje zaplanowano po 23:00. Kolejna stacja naziemna – TVN – zdecydowała się na wyemitowanie dokumentu, także o podobnej porze wieczornej. W internecie, poza platformą YouTube, materiał jest udostępniany w serwisie VOD.pl (właściciel Onet). We wszystkich przypadkach, film „Tylko nie mów nikomu” udostępniono za darmo i nie przerywano blokami reklamowymi.
Świeżo po premierze dokumentu o schemacie działań władz kościelnych w kwestii pedofilów wśród księży, Tomasz Sekielski mówił o dystrybucji bez żadnych kosztów. Dziennikarz i współproducent oznajmił, że film udostępni wszystkim zainteresowanym. W wywiadach dla mediów podkreślał, że materiał powinien być dostrzeżony nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami. Jeden z braci Sekielskich odniósł się również do Netfliksa, który byłby idealnym podmiotem mogącym dystrybuować projekt niemalże na całym świecie. Zarówno polski oddział, jak i włodarze giganta VOD, nie odnieśli się do tej pory w tej sprawie.
Niezależny dokument braci Sekielskich generuje wysokie oglądalności
W tym momencie film wygenerował już ponad 20 mln odsłon. Już pierwszego dnia, tj. 11 maja, materiał lokalizowany w serwisie YouTube miał widownię na poziomie 3,8 mln użytkowników. Dla porównania (tylko ze względu na liczby), słynny film z pająkiem w roli głównej Sylwestra Wardęgi, w ciągu jednej doby wygenerował widownię na poziomie 5,3 mln widzów.
Warto dodać, że „Tylko nie mów nikomu” stał się hitem nie tylko w naszym kraju. W tym samym okresie, dokument był numerem jeden w Norwegii. Wysoką pozycję wygenerował także w Islandii (2 miejsce), Irlandii (4 miejsce). Z kolei w Holandii materiał znalazł się na 19 miejscu, a w Belgii na 25 miejscu czy w Szwecji na 27 miejscu. Film chętniej oglądano także w Danii (36 miejsce) oraz w Austrii (43 miejsce).
Telewizja WP podzieliła się informacją, iż premierowa emisja przyciągnęła przed telewizorami ponad 170 tys. widzów.
W planach druga część dokumentu o pedofilii. Sekielscy przyjrzą się również SKOKom
Jak zapowiedzieli producenci, nadal trwają pracę nad drugą częścią dokumentu oraz nad książką uzupełniającą historie ukazane w dokumencie. Na ten cel również będą zbierać środki finansowe na platformie crowdfundowej. W planach pojawia się temat związany z aferę z SKOKami.