NetflixRaporty

Subskrybenci Netfliksa generują już 15 proc. ruchu w internecie

Firma Sandvine raportująca globalne anomalia powiązane z internetem wylicza, że serwis Netflix generuje już ponad 15 proc. ruchu pobierającego dane.

Zgodnie z Globalnym Raportem o Zjawiskach Internetowych, firma Sandvine wylicza, iż gigant VoD – Netflix, generuje najwyższy ruch na całym świecie porównując do konkurencyjnych usług wideo. Subskrybenci platformy na całym świecie generują już 15 proc. ruchu. Jak dla pojedynczej usługi, jest to wynik niezwykle wysoki. Jak wypada amerykański serwis VoD w porównaniu do konkurencji i innych serwisów WWW?

Netflix generuje 15 proc. ruchu. W tyle tradycyjne serwisy WWW, YouTube czy Amazon

Zaraz po serwisie Netflix, najwyższy ruch w całym internecie generują streamowane media na tradycyjnych portalach (13,1 proc.). Z kolei nieco mniej generują użytkownicy YouTube (11,4 proc.), a także zwykłe przeglądanie stron internetowych (7,8 proc.). Według badania, na liście pobierania danych z internetu znalazły się także strumienie transportowe MPEG (4,4 proc.).

Jak pokazuje raport, Netflix góruje przede wszystkim w obu Amerykach, generując łącznie ruch na poziomie 19,1 proc. Co ciekawe, na tych samych kontynentach, platforma Amazon Prime Video generuje więcej danych od samego YouTube’a (odpowiednio po 7,7 proc i 7,5 proc.). Badanie firmy Sandvine potwierdziło także wcześniejsze raportowania tych samych badaczy, gdzie Netflix w północnej i południowej części Ameryki w godzinach szczytowych, tj. wieczornych może generować ruch na poziomie aż 40 proc.

W przypadku europejskiego kontynentu, prym wiedzie serwis YouTube. Pobieranie danych przez platformę Google’a wynosi 30,39 proc. Warto spojrzeć, że usługa streamująca gry wideo i materiały powiązane z tym tematem Twitch znalazła się na top liście tylko na naszym starym kontynencie, generując ruch na poziomie 6,14 proc.

Udział ruchu Netfliksa na różnych kontynentach
Udział ruchu Netfliksa na różnych kontynentach

Globalny rynek wideo i przepustowość w sieci. Jak wygląda top lista?

Na liście, oprócz wcześniej wymienionych platform, znalazły się także materiały wideo znajdujące się w serwisie społecznościowym Facebook (3,4 proc.). Listę zamykają takie usługi jak przechowująca i streamująca platforma Openload (0,8 proc.), internetowa telewizja od Sky (Sky Go; 0,5 proc.) oraz amerykański serwis VoD – Hulu (0,4 proc.).

Netflix 26,6%
Streamowanie mediów na zwykłych stronach WWW 24,4%
YouTube 21,3%
Strumień transportowy MPEG 8,0%
Amazon Prime Video 5,7%
Twitch 3,5%
Facebook wideo 3,4%
Openload 0,8%
Sky Go 0,5%
Hulu 0,4%

Opracowanie własne na podstawie raportu Sandvine / VODnews.pl

Udział Netflix w przepustowości łącza internetowego jest jeszcze bardziej imponujący, biorąc pod uwagę, że kodowanie materiałów wideo jest bardziej wydajne niż u konkurencji – tak twierdzi Sandvine. Innymi słowy, Netflix stanowiłby jeszcze większą część konsumpcji danych internetowych, gdyby jego algorytmy kompresji były mniej wydajne lub porównywalne do innych dostawców wideo.

O badaniu

Dane wykorzystywane przez firmę badawczą Sandvine do opracowania Globalnego Raportu o Zjawisku Internetowym pochodzą od ponad 150 dostawców usług na całym świecie, reprezentujących 2,1 miliarda subskrybentów/użytkowników. Kanadyjska firma z siedzibą w Waterloo podkreśliła, że ​​raport nie zawiera istotnych danych z Chin lub Indii. Wyniki badania zostały zaprezentowane w październiku br.

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: