Reklamy typu wideo online promujące platformę Netflix i ShowMax obejrzano w kwietniu łącznie ok. 19,7 mln razy. Sprawdź, jak promują się serwisy VOD.
W kwietniu promocyjne wideo online serwisu Netflix obejrzało około 10 mln polskich internautów. Platforma ShowMax wyemitowała spoty, które odtworzono ponad 9,7 mln razy. Podczas gdy Netflix reklamował się głównie na Facebooku i YouTubie, kreacje Showmaksa mogliśmy oglądać również u rodzimych wydawców. Ci dwaj giganci sVoD, którzy zacięcie rywalizują o polskiego widza mają zupełnie inne strategie marketingowe ─ mówi Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie. I relatywnie mają wyższe wydatki na reklamy wideo online niż polscy dostawcy serwisów VOD.
Netflix skupia się na serwisach społecznościowych
Reklamy wideo online Netfliksa w ciągu dwóch ostatnich miesięcy były odtwarzane 79,9 mln razy, głównie na Facebooku ─ 62,5 mln odsłon oraz na YouTubie ─ 17,4 mln (źródło: gemiusAdReal). W lutym na spoty tego dostawcy sVoD natrafiło w sieci 4 mln internautów w Polsce, a miesiąc później było to już niemal 10 mln osób.
Strategia Netfliksa do promocji za pomocą wideo online jest zgodna z aktualnymi trendami. Wykorzystuje do tego zajawki przede wszystkich oryginalnych seriali. Warto podkreślić, że amerykański gigant inwestuje w wydawców. Podobnie jak ShowMax w Polsce (więcej o tym poniżej). Działania Netfliksa w Polsce są bardzo zbliżone do niemieckiego oddziału. Tam jednak, reklamy konkurują głównie z usługą Amazon Prime Video. Warto zauważyć, że od jakiegoś czasu Netflix wykorzystuje kwadratowy format dedykowany do kanału mobile.
Showmax współpracuje z wydawcami horyzontalnymi
W ciągu dwóch ostatnich miesięcy kreacje Showmaksa miały w sieci 67 mln odtworzeń, na Facebooku były wyemitowane 12,9 mln razy a na YouTubie 16,2 mln. Warto zauważyć, że Showmax inwestuje także w media lokalne. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy w serwisach Grupy TVP kreacje Showmaksa zostały wyemitowane 6,8 mln razy, na stronach WWW Grupy Wirtualna Polska ─ 6,6 mln, a w Grupie Onet-RASP ─ 3,6 mln. W lutym spoty Showmaksa odtwarzało 6,3 mln użytkowników sieci, a w marcu 9,7 mln.
Patrząc na strategię platformy Showmax, musimy na wstępie pamiętać, że wystartowała ona w Polsce dopiero w tym roku, a zatem kilka miesięcy później niż Netflix. Na początku Showmax skupił się na promocji marki i wyjaśnieniu, czym jest, a dopiero potem na reklamowaniu zajawek. Miał też zupełnie inną strategię obecności w mediach niż jego rywal – nie skupiał się na Facebooku i YouTubie, dzięki czemu zapewnił sobie dłuższy czas widoczności reklamy w polu widzenia internauty, nawet 13 sek. Dla porównania w przypadku Netfliksa było to 6 sek.
Dodatkowo, serwis ShowMax promuje się także offline, czyli na miejskich billboardach czy w centrach handlowych. Według ostatnich doniesień, amerykański gigant również rozpoczął ekspansję swoich reklam poza internetem – jak widać poniżej. Zdjęcie zostało wykonane przez jednego z użytkowników Twittera, a sam billboard jest rozwieszony w Warszawie.