NetflixRaportyShowMax

Reklamowa wojna na wideo online serwisów Netflix i ShowMax

Reklamy typu wideo online promujące platformę Netflix i ShowMax obejrzano w kwietniu łącznie ok. 19,7 mln razy. Sprawdź, jak promują się serwisy VOD.

W kwietniu promocyjne wideo online serwisu Netflix obejrzało około 10 mln polskich internautów. Platforma ShowMax wyemitowała spoty, które odtworzono ponad 9,7 mln razy. Podczas gdy Netflix reklamował się głównie na Facebooku i YouTubie, kreacje Showmaksa mogliśmy oglądać również u rodzimych wydawców. Ci dwaj giganci sVoD, którzy zacięcie rywalizują o polskiego widza mają zupełnie inne strategie marketingowe ─ mówi Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie. I relatywnie mają wyższe wydatki na reklamy wideo online niż polscy dostawcy serwisów VOD.

Netflix skupia się na serwisach społecznościowych

Reklamy wideo online Netfliksa w ciągu dwóch ostatnich miesięcy były odtwarzane 79,9 mln razy, głównie na Facebooku ─ 62,5 mln odsłon oraz na YouTubie ─ 17,4 mln (źródło: gemiusAdReal). W lutym na spoty tego dostawcy sVoD natrafiło w sieci 4 mln internautów w Polsce, a miesiąc później było to już niemal 10 mln osób.

Strategia Netfliksa do promocji za pomocą wideo online jest zgodna z aktualnymi trendami. Wykorzystuje do tego zajawki przede wszystkich oryginalnych seriali. Warto podkreślić, że amerykański gigant inwestuje w wydawców. Podobnie jak ShowMax w Polsce (więcej o tym poniżej). Działania Netfliksa w Polsce są bardzo zbliżone do niemieckiego oddziału. Tam jednak, reklamy konkurują głównie z usługą Amazon Prime Video. Warto zauważyć, że od jakiegoś czasu Netflix wykorzystuje kwadratowy format dedykowany do kanału mobile.

Showmax współpracuje z wydawcami horyzontalnymi

W ciągu dwóch ostatnich miesięcy kreacje Showmaksa miały w sieci 67 mln odtworzeń, na Facebooku były wyemitowane 12,9 mln razy a na YouTubie 16,2 mln. Warto zauważyć, że Showmax inwestuje także w media lokalne. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy w serwisach Grupy TVP kreacje Showmaksa zostały wyemitowane 6,8 mln razy, na stronach WWW Grupy Wirtualna Polska ─ 6,6 mln, a w Grupie Onet-RASP ─ 3,6 mln. W lutym spoty Showmaksa odtwarzało 6,3 mln użytkowników sieci, a w marcu 9,7 mln.

Patrząc na strategię platformy Showmax, musimy na wstępie pamiętać, że wystartowała ona w Polsce dopiero w tym roku, a zatem kilka miesięcy później niż Netflix. Na początku Showmax skupił się na promocji marki i wyjaśnieniu, czym jest, a dopiero potem na reklamowaniu zajawek. Miał też zupełnie inną strategię obecności w mediach niż jego rywal – nie skupiał się na Facebooku i YouTubie, dzięki czemu zapewnił sobie dłuższy czas widoczności reklamy w polu widzenia internauty, nawet 13 sek. Dla porównania w przypadku Netfliksa było to 6 sek.

Dodatkowo, serwis ShowMax promuje się także offline, czyli na miejskich billboardach czy w centrach handlowych. Według ostatnich doniesień, amerykański gigant również rozpoczął ekspansję swoich reklam poza internetem – jak widać poniżej. Zdjęcie zostało wykonane przez jednego z użytkowników Twittera, a sam billboard jest rozwieszony w Warszawie.

Netflix – House of Cards, promocja offline w Warszawie. Źródło: Twitter.

Źródło i opracowanie
Źródło zdjęcia billboardu

Tagi

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back to top button
Comodo SSL banner
Close
Close

Wyłącz AdBlock :)

Dzięki naszym nienachalnym reklamom możemy oferować Ci informacje o rynku VOD!
%d bloggers like this: