Niemiecki oddział platformy Netflix wycofał billboard promujący serial „Sandra Clarita Diet”. Ludzki palec imitował parówkę polaną ketchupem.
Netflix rozpoczął szeroką kampanię w Niemczech promującą najnowszą czarną komedię o zombie „Santa Clarita Diet”. Na plakatach reklam pojawiła się potrawa typu fast-food, a w niej zamiast mięsa zwierzęcego podano ludzki palec.
Strategia kampanii jest wzorowana na reklamach emitowanych w Stanach Zjednoczonych. Zza Oceanem również konwencją promocji jest potrawa fast-food, a zamiast frytek – są palce, zaś kotlet wołowy został zastąpiony ludzkim sercem.
W przypadku amerykańskiej kampanii reklamowej, jest ona mniej obrzydliwa. W Niemczech pokazano to bardziej w drastyczny sposób, dlatego firma wycofała jeden z plakatów, który mógłby być nieodpowiedni dla najmłodszych odbiorców.
Na niemieckim rynku na billboardach można było zaobserwować kartonowy talerzyk, a na nim pokrojoną parówkę, ostatnia jej część imituje ludzki palec. Całość jest przedstawiona z dodatkiem ketchupu. Kampania nawiązuje do tradycyjnej kuchni niemieckiej, gdzie podaje się ciepłą kiełbaskę lub parówkę z wybranymi sosami.