Serwis YouTube miesięcznie odwiedza śr. 1,8 miliarda widzów na całym świecie – tak stwierdziła Susan Wojcicki podczas spotkania z reklamodawcami.
Szefowa serwisu YouTube – Susan Wojcicki – podczas spotkania z mediami ujawniła, że z platformy wideo korzysta średnio 1,8 miliarda zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Warto podkreślić, że do tej liczby należy jeszcze zsumować osoby, które korzystają z serwisu bez logowania.
Jeszcze w połowie ub.r. z serwisu korzystało 1,5 miliarda widzów, co daje wzrost na poziomie 300 mln UU. Ponadto, Wojcicki podała jeszcze kilka ciekawych informacji:
- Livestream z koncertu Beyonce podczas festiwalu Coachella obejrzano 41 milionów razy;
- Hit „Despacito” w zeszłym miesiącu przekroczył 5 miliardów wyświetleń.
Reklamodawcy podczas spotkania zadali pytania związane z drastycznymi materiałami, które są dostępne w serwisie. Co więcej, wytykano, że przy tego typu treściach emitowane są komercyjne reklamy. Szefowa YouTube twierdzi, że to otwarta platforma i ciężko jest kontrolować to, co użytkownicy wrzucają. Niemniej podjęli już kroki, aby zmarginalizować takie treści. W ostatnim czasie, bardzo dużo nieprzychylnych materiałów zostało już usuniętych lub wyłączonych z reklam.
Kolejną nowością będzie YouTube Kids, platforma tylko dla najmłodszych. Zatrudnionych zostanie ponad 10 tys. moderatorów, którzy będą dbać o bezpieczeństwo dzieci podczas oglądania bajek. Wojcicki wskazała, że jest to bardzo odpowiedzialny projekt i dołożą wszelkich starań, aby najmłodsza widownia mogła spokojnie korzystać z serwisu.