Koncern przygotowuje zespół i narzędzia do optymalizacji platformy Eurosport Player na potrzeby Igrzysk Olimpijskich 2018.
Platforma Eurosport Player staje się ważnym elementem strategii grupy medialnej Discovery. W ostatnich miesiącach firma nawiązała współpracę z największą na świecie platformą streamingową BAMTech i została właścicielem jej europejskiego oddziału. Korporacja zatrudniła Ralpha Riverę na stanowisku dyrektora zarządzającego Eurosport Digital i Alexa Kaplana jako wiceprezesa ds. handlowych Eurosport Digital.
Rivera przeszedł do zespołu z BBC, gdzie przez sześć lat pełnił funkcję dyrektora działu Digital i odpowiadał za wdrożenie i działanie usługi BBC iPlayer, dzięki której w 2012 roku można było po raz pierwszy oglądać transmisję z Igrzysk Olimpijskich w Londynie w formacie cyfrowym. Kaplan poprzednio pracował dla NBA, gdzie zajmował stanowisko wiceprezesa działu Global Media Distribution.
W styczniu 2017 roku Eurosport Player ustanowił kolejny rekord, jeśli chodzi o liczbę nowych użytkowników w miesiącu i w dalszym ciągu odnotowuje dwucyfrowy wzrost.
Ostatnio nadawca podpisał szereg umów z operatorami mobilnymi, m.in. TDC w Danii, Telekom w Rumunii i Telenor w Norwegii, a nieograniczony dostęp do najważniejszych wydarzeń sportowych na dowolnym urządzeniu przyspiesza rozwój platformy.
– Zgodnie ze strategią Eurosportu, która polega na relacjonowaniu wyjątkowych wydarzeń sportowych bliższych lokalnym kibicom, Eurosport Player zapewnia widzom nieograniczony dostęp z dowolnego urządzenia.
Od piłki nożnej na szczeblu krajowym i międzynarodowym, poprzez turnieje wielkoszlemowe i kolarskie Grand Toury, po wszystkie najważniejsze wydarzenia sportowe sezonu zimowego i zimowe igrzyska olimpijskie, kibice mogą wybrać to, co interesuje ich najbardziej, śledząc relację z każdego boiska, kortu, toru czy stoku – podkreślił w dyskusji panelowej Ralph Rivera, dyrektor zarządzający Eurosport Digital.
Źródło: Discovery