Firma stawia na jakościowe produkcje, ale nie zamierza tworzyć własnego serwisu VOD. Seriale będą publikowane w usłudze… Apple Music.
Apple właśnie rozpoczął rozmowy z największymi wytwórniami działającymi w Hollywood. To własnie z nimi będzie chciał wejść w kooperację produkcji seriali w wysokiej jakości zgodnie z filozofią firmy. Pierwsze seriale miałyby pojawić się najpóźniej pod koniec 2017 roku.
Korporacja zamierza publikować produkcje wideo w muzycznym serwisie Apple Music, aby zachęcić klientów (zwłaszcza konkurentów takich jak Spotify) do korzystania z ich usługi. Serwis na chwilę obecną ma marginalny udział procentowy wśród usług streamingowych do muzyki. Zbyt późny start Apple Music zmusił włodarzy do inwestycji we wspomniane produkcje.
Dla globalnej marki to nie pierwszy taki projekt z kontentem wideo. Apple zakupił prawa do emisji hitu „Carpool Karaoke”, który był częścią programu The Late Late Show with James Corden. W planach Apple jest także produkcja serialu paradokumentalnego przedstawiającego autobiografię artystów – w główną rolę wcieli się Dr. Dre.
Największe marki rozwijają swoje produkty o kolejne usługi pozwalające konkurować na globalnym rynku. Poniekąd produkcje internetowe z budżetem nie zawsze mniejszym niż te przeznaczone do telewizji powstają w skutek ogromnego sukcesu Netflixa.